Senaste nytt

Inga Accor Le Club benefits vid bokning via tredjepart?

Voyageur

Medlem
Händer även på finare adresser som Sofitel att man inte alltid lever upp till statusförmånerna. Tyvärr beror det nog väldigt mycket på vem man hamnar hos som incheckare ibland, upplever att inte alltid personen bakom är särskilt service minded eller förstående till gästens situation/önskemål. Som nämnts finns detta i varje hotell kedja och program tyvärr.
 

staff

Medlem
Det star val tydligt i reglerna att man inte far varken recognition eller poang, sa oavsett om det har skett undantag sa ar det inget man ska forvanta sig. Jag har fatt uppgradering som Plat pa somliga hotell men aldrig poang, da bokning skett via tredje part.

Vill man ha miles/poang och boka via tredje part sa ar det val RocketMiles, PointsHound eller Kaligo som galler...
 

squeezen

Medlem
Finns här några nya erfarenheter kring detta? Ser att Ving till exempel har Novotel och Angsana i sitt program i Phuket. Funderar på en jul/nyårsresa och paketpriserna de har är svårslagna vad gäller flyg men även på boendet. Skulle jag stanna 14-16 nätter vill jag gärna ha fördelarna samt poängen dock....
 
Finns här några nya erfarenheter kring detta? Ser att Ving till exempel har Novotel och Angsana i sitt program i Phuket. Funderar på en jul/nyårsresa och paketpriserna de har är svårslagna vad gäller flyg men även på boendet. Skulle jag stanna 14-16 nätter vill jag gärna ha fördelarna samt poängen dock....

I Thailand tror jag du kan glömma det.
De gånger min kund bokat Accor hotel för mig via olika kanaler i Thailand har de varit tvärnit direkt för poäng och förmåner trots mitt guld kort.
 

lillemannen

Medlem
Yes i Thailand fungerar det inte där jag har provat. Jag har avbokat och bokat om Novotel Hua Hin / Cha Am för att få tillgång till loungen pga detta.
 

Emilio

Medlem
Yes i Thailand fungerar det inte där jag har provat. Jag har avbokat och bokat om Novotel Hua Hin / Cha Am för att få tillgång till loungen pga detta.
Vi bodde där i mellandagarna. Rummen är lite slitna tyvärr, och vårt första hade en rejäl vattenskada längs ena väggen i sovrummet. Fick byta rum, och det hjälpte nog att jag hade guldstatus hos Accor. Andra rummet var dock bättre. Fick inte heller några förmåner, men dom kunde gå med på en halvtimme senare utcheckning. Poolområdet var dock trevligt och loungen liten men avkopplande med gott kaffe.
 

Meazza

Medlem
Vi bodde där i mellandagarna. Rummen är lite slitna tyvärr, och vårt första hade en rejäl vattenskada längs ena väggen i sovrummet. Fick byta rum, och det hjälpte nog att jag hade guldstatus hos Accor. Andra rummet var dock bättre. Fick inte heller några förmåner, men dom kunde gå med på en halvtimme senare utcheckning. Poolområdet var dock trevligt och loungen liten men avkopplande med gott kaffe.
Haha! Storsint.
 
Toppen