Ingår snacks på long haul SAS Plus?

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av Johan Hbg, 13 September 2015.

1. Johan Hbg

Johan Hbg Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Sitter på SK 925 nu, sas plus. Frågar om en cola och vilka snacks som finns. Står i menyn "service of assorted snacks and refreshments". Colan kunde jag få, men snacks måste jag betala för. Jag tackar för mig. Hon kommer tillbaka med cashewnötter och ber att få läsa vad som står i menyn!! "Det är bara dessa nötter som är gratis, de har skrivit väldigt konstigt, jag skall ta det vidare".
    Kan det vara så att hon har helt fel, någon som vet? Tacksam för input.

Min och min kollegas konklusion, förutom förvåningen, är att bör inte de kunna detta. De gör ju inget annat om dagarna än flyger och serverar. Lite besviken faktiskt.

Gus och Agö gillar detta.
  2. Kimmen00

Kimmen00 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Vet inte hur mkt det diskuterats om detta med snacks samt smoothies i Plus på Long Haul.. ibland förstår CC sitt jobb.. ibland inte. SAS = ej konsekventa när det gäller detta.

3. Agö

Agö Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Suck, nu är det dags igen. Hur är det möjligt?

Peter Hagander, ulagun, Andrew och 4 andra gillar detta.
  4. Aurora

Aurora Medlem

I blandt så sier man ting som "ah, jeg er faktisk ikke helt sikker på det der" når man synes det er ubehagelig å si "sorry, det er faktisk ikke snacks inkl. i PLUS for øyeblikket fordi cateringvognene blir lastet på en måte som ikke gir oss muligheten til å gi gratis snacks akkurat nå". Det er mennesker, cabin crewet.... :) De har alle egne løsninger på hvordan de håndterer spørsmål fra sine kunder.

Erik M gillar detta.
  5. nih23

nih23 Medlem

Har börjat ta med mig chips på mina plus long haul till Tokyo så man slipper bråka... :)

Wendestam, Gus, Morgan och 6 andra gillar detta.
  6. Jonas C

Jonas C Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Zip-loc påse från loungen, eller köpta på ICA? ;)

JWD, Peter Hagander, Vaniljvodka och 2 andra gillar detta.
  7. fcx

fcx Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Den första förklaringen är helt klart mycket bättre än den andra

8. Layzedad

Layzedad Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Zip-loc påsen plockas med fördel i security :D

Peter Hagander, Vaniljvodka och Erik M gillar detta.
  9. Christian R

Christian R DYKWIA

Fixed it.

Ormen gillar detta.
  10. Golfkillen

Golfkillen Medlem

Du menar att det är bara nötterna som har lastats i "gratis"-vagnen, medan all annan snacks råkade lastas på "ta-betalt"-vagnen?

Helt ärligt, hur svårt skall det vara att veta och förstå vad som ingår för oss kunder, som ändå i slutändan är anledningen till att de har ett jobb? Jag är fullt medveten om att de är där för att hjälpa i en nödsituation, och att det är deras primära uppgift. Dock, med tanke på de få gånger de måste agera i en nödsituation så tänker man att de kanske skulle lära sig något annat också. Jag bara hoppas att de inte är lika handfallna för nödsiutationsinstruktioner som till serveringsinstruktioner...

SinMal, Mikael64, Vaniljvodka och 6 andra gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!