Informations skyldighet av ändrade flygtider eller inställd avgång...

Diskussion i 'Star Alliance' startad av Tommy Palomäki, 2 Juni 2012.

  1. Tommy Palomäki

    Tommy Palomäki Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Hej alla,
    jag behöver lite tips från er som känner detta bättre än jag.

    Jag har en bokning som nedan. Nu märkte jag att hade glömt att registrera dessa avgångar till My Flight Memory. Tittade på min bokningsbekräftelse men där saknades information om flygplanstyp så sökte min bokning fram genom Estonian Airs hemsida. Då såg jag att den avgången som jag hade bokat har blivit inställt men jag har inte fått information om detta! :mad: T.ex. med SAS har jag alltid fått ett mail och sms om någon förändring skett. Denna gång ingenting.

    Jag har nu skickat ett mail till Estonian Air Customer Relations med begäran att få en förklaring varför jag har inte fått information samt hur skall de kompensera mig.

    Vad tror ni som vet allt om alla olika flygbolag. Vilka rättigheter jag har att få information om förändringar samt att få kompensation?

    Vore jätte tacksam för hjälp.

    2012-06-02 18-20-25.png
    2012-06-02 18-20-38.png

    PS: Redaktionen, om ni tycker att skapade denna tråd under hel huvudrubrik så flytta gärna det till bättre plats t.ex. SAS Eurobonus.
     
    Last edited: 2 Juni 2012
  2. TheNavigator

    TheNavigator Medlem

    Kanske precis blivit inställd och sms/email inte gått ut? Jag har då alltid fått meddelande i god tid oavsett bolag/arrangör.
     
  3. Jag har ett svagt minne om det blev passagerarens ansvar när EU fick sin vilja genom förslaget om kompensationskrav vid inställt flyg/nekad onboard osv.
    Vet någon om detta?
     
  4. Tommy Palomäki

    Tommy Palomäki Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Jag fick från SAS både ett mail och SAS i fredags att avgångstider för min resa till Shanghai har blivit ändrade.Jag har avgången 6 december 2012 så i god tid innan avgång fick jag information.
     
  5. Tommy Palomäki

    Tommy Palomäki Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Det kan stämma speciellt när enligt tidtabellen avgångar TLL-ARN är följande:

    2012-06-02 18-58-37.png
     
  6. Har för mig att EU-reglerna säger: Ingen kompensation om flighten ställs in och du informerats mer än 2v innan flightens avgång.

    Sedan om den ställts in p.ga extraordinära omständigheter.
     
    Last edited: 2 Juni 2012
    1 person likes this.
  7. Tommy Palomäki

    Tommy Palomäki Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Jag förväntar mig att få information speciellt när jag har min EBG nummer registrerat i bokningen. Detta funkar tidigare som sagt med SK och Lufthansa när förändringar skett.
     
  8. Tommy Palomäki

    Tommy Palomäki Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    OBS. Jag har inte fått nått information från OV utan själv hittade denna förändring.
     
  9. Tommy Palomäki

    Tommy Palomäki Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Det kan ju vara också så att de inte har teknik i Estland att lösa detta eller iaf bör de ringa eller skicka e-post, tycker jag.
     
  10. Men det är mer än 2v kvar tills avgång va? De har därmed rätt mycket tid att meddela dig innan de blir skyldiga till kompensation, tyvärr.
     

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!
×