Senaste nytt

Inför "my first first"

palmen

Moderator
Det är mer first än att flyga first på denna resa. I morse var det jordbävning här i Taiwan, vaknade till ordentligt när sängen började skaka. Som tur var, bara 6,1 på richterskalan så ingen större fara även om man blev lite orolig.
 

palmen

Moderator
Första motgången på resan, equipment change på min cx flight idag så inget upper level på 747 :-(.
 

ACervin

Medlem
Jag flög upper level 747 med Cathay förra lördagen. HKG-LHR. Ingen höjdare :). Trångt, gamla kabinen, bullrigt. Pratade med flygvärdinnan. Som arbetsplats föredrog hon trippelsjuan alla dagar i veckan. Den gamla C kabinen har dock fördelen av fotpallen som är riktigt bra. Bifogar några bilder.

Upper level cx 1 (1).jpg
The Galley upper deck 747
Upper level cx 1.jpg
Gamla C-klass upper deck 747 Cathay, öppet in till flight däck
Upper level cx 2 (1).jpg
Trappan som man drömde om att gå upp för
Upper level cx 2.jpg
Skönt att se vad dom hittar på
Upper level cx 3.jpg
Fotstödet är en klar favorit
 

henrik l

Medlem
Håller absolut med om fotstödet. Även om jag "bara" mäter 1.75 m.ö.h. vid havsnivån så kan man ju lägga upp fötterna där vid "take-off and landing".
 

Dr. Miles

Expert
Största nackdelen med herring bone konfiguration är att man måste vara yogamästare för att kunna titta ut från fönstret.
 

palmen

Moderator
Nu är man hemma igen, lagom sliten när man landade sent igår kväll. Kombinationen lite sömn, mycket champagne och vin kan få de flesta på fall.
Nu ska man bara försöka få ihop en reserapport, kommer nog bli en rapport från den flygning som jag rankar som den i särklass bästa och sedan följa upp med en total rapport för allt. Får se hur lång tid det tar bara, känns som det kommer vara en hel del att göra på jobbet nu när man varit ledig. Dessutom har jag 300 olästa trådar här på forumet också att gå igenom.
 
Toppen