Senaste nytt

Inför 2015, vilket hotellprogram ska man satsa på?

agehall

Medlem
Är HH Diamond, Hyatt Diamond, och SPG Lifetime Platinum. Jag håller med @Monkey Class att SPG är ett mkt. trevligt program med bra "recognition" och nästan alltid uppgraderingar. Därtill har Starwoodkedjan mycket trevliga hotell i Starwood Luxury Collection, St. Regis och ibland W kategorierna. Hilton har sämst hotell även om de nu gör en satsning med sin nya Waldorf-Astoria produkt. @agehall: vad jag förstår är du på Bali just nu. St. Regis på Bali är ett fantastiskt hotell med jättefina villor med stor pool och en mycket fin strand - det hela slår Conrad Bali med hästlängder. Om Du inte tar en villa, har de erbjudit uppgradering till fina sviter med balkong och havsutsikt i huvudbyggnaden. Enligt mitt förmenande är rankningen SPG > Hyatt > Hilton. Är även Shangri-la Golden Circle Diamond och Kempinski Private Concierge (GHA black), men dessa kedjor är mer "nischade" (mot Asien resp. Tyskland).

Japp. Sitter på Conrad Bali och är rätt sur på Hilton just nu. Hade jag inte varit så förbannat trött igårkväll så hade risken varit stor att jag bokat något annat hotell och flyttat, även om det blivit Ibis Styles tvärs över gatan.

Har samtalat med front dess manager idag men det verkar inte gett något resultat. Det är lite sorgligt att man behandlar sina toppstatusmedlemmar så här faktiskt.
 
M

Monkey_Class

Guest
Platinum i minst 10 år och 500 nätter.
För att bli platinum så är det 25 stays eller 50 nätter per år som gäller.
 
Toppen