Senaste nytt

Inför 2015, vilket hotellprogram ska man satsa på?

David

Medlem
Jag får uppgraderingar på Marriott (guld) nästan jämt i Europa (London, Paris, Frankfurt, Wien, Zurich, Köpenhamn och Milano). I USA bor jag bara på Marriott ett par/tre gånger om året, och visserligen blir jag uppgraderad men det kan ju mera vara slumpen.

Nu är det ju inga stora hörnsviter, utan bara bättre rumstyper med en soffgrupp och bättre utsikt. I Europa där city hotellen kan vara rätt trånga så är det skönt med lite rymd, men det är ju ingenting att skriva hem om direkt.
 

henrik l

Medlem
Åfan, det hade jag inte sett tidigare. Tack, då har man lärt sig något nytt idag också. :) Just den sidan var för 2014, det hade ju varit käckt ifall samma kommer 2015. Nu vet jag iofs inte var jag hamnar 2015... PP med 26 nätter 2014... ner till P eller G...? Vi får se. :)

Enligt John Ollila på Loyalty Lobby är detta tydligen årligen återkommande.
 
M

Monkey_Class

Guest
SPG alla ggr.
Bra med perks, alltid uppgraderad med lounge access som platinum oavsett vilket pris eller rum du bokar/betalar. Bra recognition.
Bra hemsida som är enkel att använda. Du får status på cash eller redeem. Många kampnjer men ffa, det är därför jag envisas med dem mest, underbara sweet sleeper säng program. Gör underverk för min rygg.
Efter ett år som platinum i IHG så är min erfarenhet att det är ljusår mellan de båda programmen. Har bott en 20 tal nätter på Marriott och de kan nog bli en bra utmanare till SPG.
Jag är lifetime Platinum på SPG så visst är jag färgad :)
 

agehall

Medlem
Ja, HHonors gör ju vad de kan för att driva bort mig, så SPG ligger bra till inför nästa år. 25 stays är ju inte så svårt att fixa för att få platinum.
 
M

Monkey_Class

Guest
Ja, HHonors gör ju vad de kan för att driva bort mig, så SPG ligger bra till inför nästa år. 25 stays är ju inte så svårt att fixa för att få platinum.
25 stays är easy piecy.
Jag gillar SPG - de är över åren de som har hållt "stilen" medan de andra har kommit och gått. Mitt favvohotell är Westin i Bangkok - de ger en rejält med perks och recognition trots att jag är där ganska sällan numera (3-4 ggr per bara).
De har alltid ngn drive som gör att man får många bonusnätter fort. Nätter , som när de utnyttjas, också bidrar till status. Jag brukar tävla mot mig själv för att få så många svitnätter som möjligt (man får 10 när man blir platinum plus 75, resp 100 dagar per år)
Problemet är att göra av med dem då man alltid får svit ändå. Så mina kollegor brukar få bo flott de med ;) :)
Nu senast blev det Le Meridien I Shanghai - toppfloor för alla.
 

HON-II

Medlem
Är HH Diamond, Hyatt Diamond, och SPG Lifetime Platinum. Jag håller med @Monkey Class att SPG är ett mkt. trevligt program med bra "recognition" och nästan alltid uppgraderingar. Därtill har Starwoodkedjan mycket trevliga hotell i Starwood Luxury Collection, St. Regis och ibland W kategorierna. Hilton har sämst hotell även om de nu gör en satsning med sin nya Waldorf-Astoria produkt. @agehall: vad jag förstår är du på Bali just nu. St. Regis på Bali är ett fantastiskt hotell med jättefina villor med stor pool och en mycket fin strand - det hela slår Conrad Bali med hästlängder. Om Du inte tar en villa, har de erbjudit uppgradering till fina sviter med balkong och havsutsikt i huvudbyggnaden. Enligt mitt förmenande är rankningen SPG > Hyatt > Hilton. Är även Shangri-la Golden Circle Diamond och Kempinski Private Concierge (GHA black), men dessa kedjor är mer "nischade" (mot Asien resp. Tyskland).
 

Kricka

Medlem
HHonors mest P.g.a Diamond Rewards, T.ex 10 nätter Conrad Rangali 750 K ,skulle kostat USD 13 000. Mycket högt värde för poängen. Hilton Northholme Seychelles samma goda värde, där jag hoppas kunna bo framledes.

Jag gillar HH men har just kvalat till HH Diamond så där saknas erfarenhet. Radisson Gold
gav uppgradering till svit på Matinique i New York.
 

Charlie D

Medlem
SPG alla ggr.
Bra med perks, alltid uppgraderad med lounge access som platinum oavsett vilket pris eller rum du bokar/betalar. Bra recognition.
Bra hemsida som är enkel att använda. Du får status på cash eller redeem. Många kampnjer men ffa, det är därför jag envisas med dem mest, underbara sweet sleeper säng program. Gör underverk för min rygg.
Efter ett år som platinum i IHG så är min erfarenhet att det är ljusår mellan de båda programmen. Har bott en 20 tal nätter på Marriott och de kan nog bli en bra utmanare till SPG.
Jag är lifetime Platinum på SPG så visst är jag färgad :)

Hur blir man Lifetime Platinum??
 
Toppen