Senaste nytt

Inför 2015, vilket hotellprogram ska man satsa på?

trekker

Medlem
Var i UK finns det inget alternativ till BW?
Boston t ex dar jag spenderade en del av forra vintern/varen. Ok de hade premier inn och lokala hotell som jag helst inte anvande.

Edit: Tror BW var enda alternativet nar jag var en del i Bridgend for ett par ar sedan ocksa.
 
Last edited:
Jag kommer satsa på Mariott Rewards. Fick en vad jag tycker schysst challenge med fast track till Gold och då skall jag bo 6 stays innan 31 mars. Blir 4 stays på Hawaii
Mariott challange.png


Har ju kvar mitt accor platinum och lär bo på Sofitel när jag har möjlighet.
 
Last edited:

nota bene

Medlem
Jag har inte någon särskild erfarenhet av hotellprogrammen, men utifrån dina kriterier låter HHD eller SPG Plat som vettiga alternativ. Här ingen erfarenhet alls av IHG då de knappt finns på de destinationer jag reser (annat än USA).

Inom SPG får du ibland redan som medlem vettiga uppgraderingar (!) Bättre som guld, och ännu bättre som platinum.
 

Homer

Medlem
Om du verkligen är ute efter statusförmåner ser du till att fixa IHG Royal Ambassador,
men bor du inte ofta på Intercontinentals är det meningslöst.
 

Matsson

Medlem
HHonors mest P.g.a Diamond Rewards, T.ex 10 nätter Conrad Rangali 750 K ,skulle kostat USD 13 000. Mycket högt värde för poängen. Hilton Northholme Seychelles samma goda värde, där jag hoppas kunna bo framledes.
 

David

Medlem
Jag kommer satsa på Mariott Rewards. Fick en vad jag tycker schysst challenge med fast track till Gold och då skall jag bo 6 stays innan 31 mars. Blir 4 stays på Hawaii
Diggar MR. Speciellt att det är bra chans till uppgradering, garanterad lounge och frukost på de flesta relevanta kedjorna redan på guld (US verkar vara lite annorlunda map loungeregler men i resten av världen är det alltid access). Det är synd att det inte går att kvalificera på stays vid annat än challenges. Hålla 50 nätter per år för guld nu när jag inte längre reser i tjänsten eller har visat sig omöjligt, som tur är lever jag fortfarande på gamla framgångar.
 

mha321

Medlem
Diggar MR. Speciellt att det är bra chans till uppgradering, garanterad lounge och frukost på de flesta relevanta kedjorna redan på guld (US verkar vara lite annorlunda map loungeregler men i resten av världen är det alltid access). Det är synd att det inte går att kvalificera på stays vid annat än challenges. Hålla 50 nätter per år för guld nu när jag inte längre reser i tjänsten eller har visat sig omöjligt, som tur är lever jag fortfarande på gamla framgångar.

Har kört ett år som Marriott gold efter en challenge i början på förra året. Mitt facit är 0 uppgraderingar till högre rumskategori, däremot till "higher floor" eller "nicer view" i knappt 50% av fallen. Sämre facit än en kollega som helt utan status bott på samma hotell samtidigt och fått två uppgraderingar! Så jag ger inte mycket för Marriotts uppgraderingar..

Däremot lounge har jag alltid fått när det funnits (till skillnad från Hilton som ju bara ger det om rummet uppgraderas, åtminstone till gold), och frukost alt poäng när loungen är stängd (vilket verkar vara normalfallet på helgen åtminstone i Nordamerika - vet inte om jag stött på någon lounge som var öppen på helgen).
 

David

Medlem
Har kört ett år som Marriott gold efter en challenge i början på förra året. Mitt facit är 0 uppgraderingar till högre rumskategori, däremot till "higher floor" eller "nicer view" i knappt 50% av fallen. Sämre facit än en kollega som helt utan status bott på samma hotell samtidigt och fått två uppgraderingar! Så jag ger inte mycket för Marriotts uppgraderingar..
Intressant. Då jag själv inte var guld mer än i ett par månader 2010 men platinum sedan dess baserat min ref till gulds uppgraderingar på bekantas info och då enbart i Asien. Om det var uppgradering av rumskategori eller bättre vy/högre upp vet jag inte. Var har du bott?
 

mha321

Medlem
Intressant. Då jag själv inte var guld mer än i ett par månader 2010 men platinum sedan dess baserat min ref till gulds uppgraderingar på bekantas info och då enbart i Asien. Om det var uppgradering av rumskategori eller bättre vy/högre upp vet jag inte. Var har du bott?
New York, Toronto, Ottawa (courtyard så där finns det ingen uppgradering att få, tror jag), Chicago, Paris, Prag, Madrid (ac, där fanns det evt inte heller någon uppgradering att få).
 
Toppen