Senaste nytt

Indonesien eller Filippinerna i sommar?

maba

Medlem
Skulle behöva lite goda råd, saken är den att jag och frugan helt plötsligt kom på att vi gärna skulle vilja ha en lite mer avslappnad sommarsemester än vad vi ursprungligen tänkt. Valet föll på antingen Indonesien eller Filippinerna och det är här vi skulle behöva lite hjälp då vi inte besökt dessa länder tidigare. Vi vill gärna slappa, bada, snorkla, käka gott men även se en del djur och natur.

Har ni några tips om ställen som ni tyckte var trevliga och vill dela med er av skulle vi vara tacksamma.
 

Gus

Medlem
Jag har besökt Boracay i Filippinerna och Bali i Indonesien. Bali är härligt men Boracay är verkligen paradiset på jorden!
 

Impendill

Medlem
El Nido i Filippinerna eller Boracay/Panglao/ Malapasqua.

Jag föredrar El nido. Bali hoppar jag gärna över igen. Däremot fanns det mycket att se och göra på Java.

Om jag fick välja hade jag valt Filippinerna
1.El nido
2. Boracay
3. Malapasqua.
 

maba

Medlem
Ok tack allihop för de samstämmiga svaren, Filippinerna blir det.

El Nido i Filippinerna eller Boracay/Panglao/ Malapasqua.

Jag föredrar El nido. Bali hoppar jag gärna över igen. Däremot fanns det mycket att se och göra på Java.

Om jag fick välja hade jag valt Filippinerna
1.El nido
2. Boracay
3. Malapasqua.

En fundering, om ni hade haft tre veckor på er hur hade ni fördelat tiden utan att det börjar bli tråkigt?
Vi har även tänkt ta några nätter i Bangkok på hemvägen.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Johan_G

Medlem
Är inte Boracay lite mycket bananbåtar för att vara ett riktigt paradis?
Jo, det är det. Boracay är skitkul en stund men blir jobbigt efter fyra dagar om man inte är konstant halvdragen. Jag hade inlett med kalas på Boracay och sedan när partyhumöret lagt sig dragit vidare till Bohol och kollat på djur och natur, bada och snorkla funkar lika bra på båda ställena.
 

Griffin

Medlem
Sitter och tittar på en bonusresa till just Filippinerna. Hittat award i business med SQ i april, men har lite svårt att sälja in det. Någon som kan dela med sig av några tips på intressanta resmål och platser att besöka? Singapore Airlines hemsida beskriver Manilla som "At first glance, Manila can seem overcrowded and out of control." - är det värt att förlägga någon tid där?
 
Toppen