Senaste nytt

Indien, kan det vara något?

riba

Medlem
Är i bangalore denna vecka, 2:a gången i år. Inte varmt här, precis över 30 strecket. Stan ligger nästan 1000 m över havet, därav svalare och en konstant bris.

Trafiken är... väldigt långsam under peak hour, annars inte så farlig. Uber är klockrent.

Finns inte så mkt att turista kring i stan men runtomkring finns natur sägs det. Har inte kommit dit. Måste rekrytera lite locals först.

Edit: Skall kanske nyansera det lite. Har man vägarna förbi Blore rekommenderar jag Kaveri och hennes guide bolag, Incredible Kaveri & Bluefoot! - Reviews, Photos - Bluefoot Culture Tour, Bangalore Day Tours - TripAdvisor
Jag gjorde en privat tur med henne förra besöket och fick se alternativa ställen, dit man inte åker själv som turist. Washermans village, thieves market, etc
 
Last edited:

Resenären

Medlem
Så varmt att vägarna smälter :)
Måndagens temperatur i huvudstaden:
image.jpg
 

Henrik_B

Medlem
Vi har fortfarande inte kommit iväg. Just nu lutar det faktiskt mer åt Sri Lanka. Vi bokade dock fyra Awardbiljetter till Indien när jag skapade tråden. Fast min fru blev sjuk så vi fick boka av. Fick tillbaka alla poäng och skatter. Biljetterna låg dock kvar, dvs. de cancellerades aldrig. Så tekniskt sett kunde vi ha rest dit helt gratis hela familjen:).
 

Homer

Medlem
Ovanligt spännande i Indien i år, värmerekord i norr och cyklon i sydväst(Mumbai) samtidigt.


NEW DELHI: The mercury shattered all records in Delhi, records all-time high of 48 degrees Celsius,
https://www. ndtv.com/india-news/with-record-temperature-in-4-cities-this-is-the-worst-heatwave-ever-2051565

Indien.jpg



Tropical Cyclone Vayu: Huge cyclone threatens millions in India
Millions of people are in the firing line of a huge cyclone that is expected to strengthen into the most powerful system in 20 years.

https://www. news.com.au/world/asia/tropical-cyclone-vayu-huge-cyclone-threatens-millions-in-india/news-story/65aad20bec63d628efaed100a3ad4cbb
7ae1743cdd7737f97941e4a0fb5beba3




Alltså, upp i bergen (fast inte till Kashmir)
Jammu and kashmir: Tourists attacked in Kashmir at multiple locations | India News - Times of India
 
Toppen