Senaste nytt

Indien 27/2 - 7/3

Hej! Jag har en del intjänade EuroBonus-poäng och tänkte jag ska försöka utnyttja dem när jag ska till Indien med min sambo i februari. Helst vill vi åka till en flygplats som heter Calicut eller Kozhikode (samma flygplats, men två namn). Eftersom jag aldrig bokat en resa med EB-poäng tidigare vet jag inte riktigt hur jag ska göra men har uppfattat att jag borde ta reda på hur jag vill flyga och sedan ringa SAS för att göra det. Undrar om det finns någon här som kan hjälpa mig att hitta en bra resa :)
  • Varifrån vill du börja din resa? Stockholm
  • Var är din destination? Kozhikode / Calicut
  • När vill/behöver du resa ut? Vill vara framme den senast 27/2
  • När vill/behöver du komma hem? Vill flyga därifrån den 7/3 eller någon dag senare
  • Hur länge vill du vara borta? ca 8 dagar
  • Hur många personer som skall resa? 2
  • I vilken kabinklass? Ekonomi men kan tänka mig en högre klass beroende på hur mycket poäng det kostar.
  • Med vilka flygbolag vill du flyga med? Spelar ingen roll. Ett alternativ verkar vara att flyga SAS till Abu Dhabi och därifrån till Kozhikode
  • Vad är din budget? (per person)
  • Vad är det viktigaste för dig? Kort restid
  • Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Kan tänka mig två dagar i Abu Dhabi på dit- eller hemresan. Bara vi är i Kozhikode den 27/2 - 7/3. Det är dock inget krav.
 

agehall

Medlem
  • Var är din destination? Kozhikode / Calicut
Det är IATA kod CCJ för den som undrar...

  • I vilken kabinklass? Ekonomi men kan tänka mig en högre klass beroende på hur mycket poäng det kostar.
Ekonomi är normalt sett ett riktigt dåligt sätt att utnyttja sina poäng - skatter och avgifter blir lätt i närheten av vad det kostar att köpa en biljett.

  • Vad är din budget? (per person)
Det här är en ganska viktig parameter - vad har du tänkt dig? Hur mycket poäng har du?

  • Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Kan tänka mig två dagar i Abu Dhabi på dit- eller hemresan. Bara vi är i Kozhikode den 27/2 - 7/3. Det är dock inget krav.
Du kan tyvärr inte ha stopovers på Eurobonus-resor. (Förutom i skandinavien.)
 
Har korrigerat uppgifterna efter inspel från agehall:

  • Varifrån vill du börja din resa? Stockholm
  • Var är din destination? Kozhikode / Calicut CCJ
  • När vill/behöver du resa ut? Vill vara framme den senast 27/2
  • När vill/behöver du komma hem? Vill flyga därifrån den 7/3 eller någon dag senare
  • Hur länge vill du vara borta? ca 8 dagar
  • Hur många personer som skall resa? 2
  • I vilken kabinklass? Öppen för förslag :)
  • Med vilka flygbolag vill du flyga med? Spelar ingen roll. Ett alternativ verkar vara att flyga SAS till Abu Dhabi och därifrån till Kozhikode
  • Vad är din budget? (per person) Max ca 136 000 poäng för båda, 2-4-1 kupong finns. Gärna mindre poäng än så.
  • Vad är det viktigaste för dig? Kort restid
  • Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Nej det behövs inte
 

Abbs

Medlem
SAS flyger ej till Abu Dhabi.

För 120k poäng och en 2-4-1 voucher kan ni flyga till Indien i business. Föreslår det eller att casha en ekonomibiljett.
 

Voyageur

Medlem
Om inte upplevelsen är det ni är ute efter, föreslår jag air indias nyöppnade direkt linje till Delhi på 7h. Därifrån är det säkert en transit bara till slutdestinationen.
 

JacobG

Medlem
Sök tillgänglighet av awardbiljetter på united.com (det finns en separat tråd här på forumet som beskriver det i mer detalj). Det är business saver-biljetter i deras sökmotor du ska hålla utkik efter. När du väl hittat något som passar ringer du telefon-numret som stod i brevet du fick från AMEX när du tjänat in din 2-4-1, så fixar de bokningen.
 

Taggen

Medlem
Ser ut som den vägsom det finns platser nu är via Bombay (BOM) Swiss eller Air India. Lufthansa släpper som regel inte bonus platser i business förrän tre månader innan så du kan boka Air India + Swiss nu och sedan boka om. Tyvärr närmare 16 h layover i Mumbai.

26/2 ARN-LHR SK525 07:50-09:35 PLUS
26/2 LHR-BOM AI130 13:30-04:00 BUSINESS
27/2 BOM-CCJ AI581 07:00-08:55 BUSINESS

6/3 CCJ-BOM AI582 07:30-09:10 BUSINESS
7/3 BOM-ZRH LX155 01:20-06:10 BUSINESS
7/3 ZRH-ARN SK606 10:30-12:55 PLUS
 
Toppen