Incidentrapport SK 943 11/01/10?

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av Bringman, 27 November 2011.

  1. Bringman

    Bringman Medlem

    Ort:
    GOT
    Land:
    Sverige Sverige
    Hej,

    Kan ni hitta någon incidentrapport om vad som hände med SAS flight 943 CPH-ORD den 11 JAN 2010?
     
  2. Kricka

    Kricka Medlem

    Ort:
    ARN
    Land:
    Sverige Sverige
    Någon ledtråd om vad som hände ? Svenska Transportstyrelsen verkar inte ha någon
    info om en "händelse" men å andra sidan var det ju som sagt flyg CPH-ORD.
     
  3. Gnopps

    Gnopps Medlem

    Ort:
    HEL
    Land:
    Finland Finland
    avherald.com verkar också ovetande..
     
  4. Bringman

    Bringman Medlem

    Ort:
    GOT
    Land:
    Sverige Sverige
    En vän som var ombord har berättat att det störtdök någonstans över Grönland.
     
  5. GOTATH

    GOTATH Medlem

    Ort:
    GOT/ATH
    Land:
    Sverige Sverige
    The Aviation Herald

    Bra sida om flygolyckor. Hittade dock inget om SK943...

    Edit: Jag var för långsam:p
     
    1 person likes this.
  6. agehall

    agehall Medlem

    Ort:
    ARN
    Land:
    Sverige Sverige
    "Störtdök" som i "nosen tippade neråt" eller som i "vi kastades 100 meter neråt"?

    Det senare kan lätt förklaras med turbulens.
     
  7. Gnopps

    Gnopps Medlem

    Ort:
    HEL
    Land:
    Finland Finland
  8. Kricka

    Kricka Medlem

    Ort:
    ARN
    Land:
    Sverige Sverige
    Något som är lite vanligare över Pacific Ocean än över Atlanten är CAT (Clear Air Turbulence).
    Är som ett "hål" i luften där man faller rakt ned - lite som "Fritt fall" på Gröna Lund fast värre.
    Syns inte på flygradarn och är en mycket otrevlig upplevelse som gör att jag numera alltid sitter
    fastspänd i stolen under flygningar.
     
  9. Concorde

    Concorde Founding Member

    Ort:
    The World
    Land:
    Sverige Sverige
    Alltid bälte på, oavsett säte eller position. Benhård med frugan också. Brukar faktiskt artigt be passagerare bredvid att ha bältet på om vi sitter nära. Dom flesta tittar på mig som om jag är dum i huvudet, men när jag förklarar att "jag förstår hur du tänker, vad har jag med det att göra. Jo, när du först har kastats upp i taket och skadat ryggen är chansen 50/50 att du landar på mig så att även jag blir skadad. Jag kommer inte tveka en sekund att stämma dig om så skulle ske" då fattar dom flesta.
     
  10. agehall

    agehall Medlem

    Ort:
    ARN
    Land:
    Sverige Sverige
    Håller med dig Concorde, bältet är alltid på. Visserligen brukar jag lossa upp det lite, så att det inte sitter helt tight, men det är alltid på.
     

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!
×