Senaste nytt

Incheckning Singapore Changi?

Andrew

Medlem
Hur ser det ut med tidig incheckning (eller främst bag drop) med Qatar Airways på Changi?
Kommer flyga ut vid 02.00 men det vore skönt att komma dit redan kring middagstid och utforska flygplatsen och med tanke på att de har ett flyg runt kl 20 kommer det finnas öppna incheckningsdiskar.
 

Dr. Miles

Expert
Vill minnas att jag gjorde så förra gången! Ingen garanti att det fungerar, men om disk är öppen brukar det gå.
Jag kan inte uttala mig om just Qatar Airways från Singapore men det är inte givet att man kan checka in för att check in disken är öppen för en annan flight av samma flygbolag.

Jag har erfarenhet med bl a China Eastern och Air China från Beijing. De vägrade att checka in mig för flighten som avgår senare på dagen trots att check in disken i sig var öppen för en tidigare flight.
 

nota bene

Medlem
Jag kan inte uttala mig om just Qatar Airways från Singapore men det är inte givet att man kan checka in för att check in disken är öppen för en annan flight av samma flygbolag.

Jag har erfarenhet med bl a China Eastern och Air China från Beijing. De vägrade att checka in mig för flighten som avgår senare på dagen trots att check in disken i sig var öppen för en tidigare flight.
Naturligtvis är det inte en garanti, men finns det inte en öppen disk kan man definitivt inte checka in!

Jag gjorde just detta i April utan problem, var ute vid 20-tiden om jag minns rätt.
 

malmokalle

Medlem
Efter att ha rest från Changi i veckan och eftersom vi anlände på förmiddagen och med avresa 23.35 så kollade jag "Early check in" i praktiken. Bakom Rad 4 i Terminal 1 finns mycket riktigt två Early check in lounges. En för ekonomi och en för premium passagerare. Båda är öppna från tidig morgon till sen kväll. Mycket smidigt och effektivt!

I Terminal 1 finns också möjlighet att boka min 6h på ett airside hotel - Aerotel. Kostnad 110 SGD för två personer, extra timmar kan köpas till. Då kan man också ta en simtur i den tillhörande utomhuspoolen.

Ekonomi.JPG

Ingång för Ekonomi pax

Premium.JPG

Ingång för BC pax

Bolag.JPG

Bolag som har early check in

Pool.JPG

Pool Aerohotel Changi Airport
 
Last edited:
Toppen