Incheckning och lounge med TAP på Arlanda

Diskussion i 'Star Alliance' startad av Mr.A, 5 Augusti 2013.

1. Mr.A

Mr.A Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag har en enkel fråga, har bokat en tripp med TAP, är det SAS som sköter incheckningen och är det SAS-loungen man får använda som Star Gold?

2. På vilken flygplats?

3. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    TAP har väl egen incheckning på ARN men det är SAS lounge du använder.

4. Mr.A

Mr.A Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag menar Arlanda, och undrade över loungen då Menzies lounge i T5 har en TAP-skylt utanför.
    Jag förmodar att man inte får använda SAS Fast track heller (åker i Eco men är star gold) :-(

5. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Som *G bör du kunna använda SAS lounge. Men jag tror TAP använder Menzines för sina C-pax.

är osäker på om de har fast track på ARN, tror inte det.

6. Jonas C

Jonas C Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Menzies sköter incheckningen hos TAP. Ser igen mening med att ta omvägen för att använda använda fasttrack då deras incheckningsdiskar ligger precis bredvid södra säkerhetskontrollen. SAS Loungen används både för Business och *Gold vid resa med TAP.

7. Mr.A

Mr.A Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ok, tack.

8. Swissbob

Swissbob Medlem

Det är SAS Loungen som gäller då det är Nordic Aero som sköter incheckningen på ARN.

9. VonMögen

VonMögen Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Åkte med TAP till LIS för några dar sedan. Incheckningen var disk 34-36 (inte längst bort mot B piren). Star G var samma disk som bagagedroppet och därmed lika med ett skämt för alla Janne Banan stod i den kön. Fast Track funkar fint. Lounge är SL. Själva flygningen var = Ryan. Visst är det lite mat gratis etc men alkoholen tog "slut" efter 2h. Löjligt griniga flygvärdinnor. Hela flygningen var svettig. Sist av alla väskor vid ank.bandet kom prio väskorna som på ett pärlband ... Men Lissabon är trevligt :)

10. hanning

hanning Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Är Check-In för TAP fortfarande vid disk 34-36 eller styr SAS den nuförtiden?

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!