Incheckning av bagage på SAS anslutningsflyg till BA flygning

Diskussion i 'British Airways, Executive Club' startad av Martin Björnström, 10 Augusti 2015.

1. Jag bokade hela familjen i Business Class med British Airways från Oslo nyligen :)

Nu vill jag bara säkerställa att jag kan checka in bagaget på SAS flyget från Stockholm till Oslo hela vägen till Miami, det måste finnas interlining-avtal mellan British Airways och SAS?

2. Agö

Agö Medlem

Land:
    Sverige Sverige
  3. @Jacob lutade sig mot mitt skrivbord nyss och kommenterade samma sak. Tror inte min fru blir helt nöjd över hur krånglig den här resan plötsligt blev med småbarn och tre flighter till Miami...

Bryant gillar detta.
  4. Agö

Agö Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det här kan ju vara av stort allmänintresse här kan jag tänka mig. En och annan som sitter med bokningar med British Airways från Oslo utan anslutningsflyg.

5. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Interlineavtal har ganska lite med detta att göra. De är visserligen en förutsättning, men inte tillräckligt. Har du separata biljetter får du helt enkelt snällt plocka upp väskan i Oslo och checka in den igen.

För övrigt har i princip alla större flygbolag interlineavtal med alla andra större bolag.

6. Christian R

Christian R DYKWIA

Der er ingen Interline aftale mellem SAS og British Airways.

7. Homer

Homer Medlem

British Airways är säkert väldigt medgörliga om du vill avboka och få pengarna tillbaka ;)

Annars så finns det ju porterservice på Gardemoen...

Martin Björnström gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!