Incheckning av bagage på Qatar Airways med lång layover i Doha

Diskussion i 'Qatar Airways' startad av Gus, 9 September 2011.

1. Gus

Gus Medlem

Har bokat en biljett från Dubai till arn med mellanlanding i Doha i december med Qatar. Planet landar kl. 12:45 i Doha och planet till arn går inte förrän 01:45, alltså 13 timmar senare, varför jag tänka utforska Doha under dagen. Min fråga är nu om jag kan checka in bagaget hela vägen till Arn i Dubai eller måste jag re-inchecka det i Doha? Om jag måste re-inchecka bagaget i Doha kan jag göra det på direkten eller måste jag vänta tills några timmar innan planet lyfter?

2. Mattias Edstrom

Mattias Edstrom Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Om du köpt en biljett från Dubai till ARN på samma biljett så taggas bagaget hela vägen till ARN. Du behöver inte checka om det i Doha.

3. Morgan

Morgan Medlem

Tänk på att du måste ha visum som du får på plats (du betalar med kreditkort vid passkontrollen, kostar 55 dollar).

Ett möjligt alternativ att få gratis visum och hotell är deras transit-regler: Mer än 8 timmars transfer så kan man ha rätt till det, ring dem och kolla!

Transit Hotel Accommodation | Qatar Airways

Kan annars rekommendera en "dunes discovery tour" eller någon annan tour här:

Excursions and Sightseeing Tours | Qatar Airways Holidays

Annars kan du alltid åka till Dohas Venedig: Ett inomhushoppingcenter uppbyggt som Venedig, komplett med gondoler, balkonger och himmel. Allt fejk så klart (men gondolerna kan du åka med).

::: Welcome to Villaggio :::

4. Gus

Gus Medlem

Tack för tipsen! Ska bli väldigt spännande!

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!