Inbyggd massagefunktion i Business/First-stolen - bekvämt?

Diskussion i 'Övriga flygbolag' startad av Morgan, 21 Augusti 2014.

1. Morgan

Morgan Medlem

En del flygbolag kör ju med olika typer av "massagestolar" i business class (antar också i First!). Har provat det på KLM och Lufthansa (777 respektive A330 om jag minns rätt). Då var det en ganska men(ings)lös funktion. Så: Finns det några stolar som har en massagefunktion inbyggd som är bekväm?

2. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Inte som jag stött på iaf. De flesta är, i bästa fall, inte obekväma.

Morgan gillar detta.
  3. simon_says91

simon_says91 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Enbart erfarenhet av Emirates First och kan väl säga att de är som en vanlig massagefunktion. Inget speciellt med andra ord låter bara fint i beskrivningen...

4. Magino

Magino Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    inte stött på någon massagefunktion som varit obekväm upp i luften men inte heller någon som egentligen tillfört något.

Annars är jag mycket kär i massagestolarna som man kan hitta på flygplatser runt om i världen och främst borta i Asien. Där i kan jag ligga en timme utan problem. Däremot massagestolen som erbjuds på BAs spa på LHR T5 förstörde ryggen på mig och kan ha varit den mest obekväma saken jag suttit i.

5. För mig som är stor fan av massage, är dessa massagefunktion på flygstolar inget annat är vibration, dvs ingen massage för mig.

agehall gillar detta.
  6. I luften har jag nog aldrig upplevt att massagefunktionen varit värd att aktivera.

Men på marken kan jag rekommendera detta (det enda som min fru älskar med vår bil):

Thomasn gillar detta.
  7. ALU

ALU Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag sover i alla fall extra gott i Qantas säten med massage. Har somnat ifrån mer än en film under mina flygningar.....

simon_says91 gillar detta.
  8. Har aldrig känt ett behov av det i luften, men när ni nämde det kom jag på att jag skulle köpa en massagefåtölj till jobbet...

Far min hade massagestolar i en Jaguar XJ - mycket skönt, men åktes för få långresor....

9. Jonas C

Jonas C Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    På många nyare Business stolar har massagefunktionen försvunnit. Den gör ingen större nytta, bara oväsen och dyrare underhållskostnader för flygbolagen.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!