EBGGOT
Medlem
Fantastisk bra rapport! Tack för det. Det ante mig att det var dålig intjäning på GOT-LHR. Ni göteborgare får helt enkelt skylla er själva, inte mer med det.
Dödsstöten var när BA hittade tillbaka till GOT.
Fantastisk bra rapport! Tack för det. Det ante mig att det var dålig intjäning på GOT-LHR. Ni göteborgare får helt enkelt skylla er själva, inte mer med det.
Vet ej, jag fatta det som 1 personen endast kan tillgodo räkna sig baspoängen MEN jag kan ha missförstått.
Vilket fall tycker jag det är fel att en person skall kunna bli EBD eller EBP genom pooling. Jag tycker det skulle sätta en gräns på EBG....
Men ja - det missgynnar dem som inte har familj!
Känns väldigt troligt. Antingen det, eller så får man höja kvalificeringsgränserna lite, och se till att göra sig av med lite singel-EBD och singel-EBG. Vilket väl inte heller är en helt orimlig utveckling, EBD är ju ganska lätt att nå till idag (och blir extremt lätt för en familj).Som sagt var, det känns helt klart som att detta borde ge upphov till en betydligt större ökning av antalet EBG+ än vad rollover points skulle göra.
Det kommer bli olika boarding zoner ala USA koncept
Det var på tiden.· SAS kommer slopa goodiebag för EBD och hitta på något annat!
Det sa rakt av att lounger, fasttrack etc kommer bli helt överbefolkande om det körde med detta. SAS sa att det hade räknat med detta och tydligen fanns det rätt många som reser extremt mycket år 1 men inte så mycket år 2 om jag förstod det rätt. Dock sa det att man skall kunna frysa sitt medlemsskap.
Det var på tiden.
Men det gäller alltså att hugga något i listan innan de gör om Om de bara fyllde på med något innan de lägger ner...
Good point. Å andra sidan finns det väl en stor risk/chans att det ändå inte blir något att hämta - det brukar ju vara tomt i goodie baggen ändå...Funderade också i den riktningen, sedan tänkte jag att de kanske byter ut goodiebagen mot t ex upgraderingsvouchers, och de som redan löst in sin diamondförmån får vänta till nästa period...
Det var intressanta grafer som presenterades kring GOT-LHR. Iom BA's uppstart 2011 tappade SAS bokstavligt talat ALL profit på linjen inom 6 månader. Skylla oss själva? Nja, jag vet inte riktigt om jag håller med till 100% där, då SAS såg ut att ha blivit helt tagna på sängen utan någon som helst strategi kring behållandet och/eller återvinnande av kundbasen. Vet inte hur man annars kan förklara ett såpass påfallande dropp på så kort tid. Oavsett, efter genomgången känner åtminstone jag mig lite ödmjukare inför nedläggningen.Dödsstöten var när BA hittade tillbaka till GOT.
Det är klart att SAS i teorin hade kunnat vara mer aggressiva - normalt sett möter man ju ny konkurrens med ökad kapacitet för att slå ut konkurrensen. Men nu är det London Heathrow vi snackar om och slottider där kostar en förmögenhet, det fanns ingen möjlighet till sådan expansion om man inte ville ta från andra SAS-linjer och/eller köra ännu större plan. Och då återstår bara att kriga om de passagerare som finns och där har göteborgarna valt bort SAS till förmån för andra bolag, inkl. British Airways och LCC. Till slut står man vid vägskälet att kränga slots och då drabbar det den linje som är minst lönsam. Göteborg är förlorat för SAS.Det var intressanta grafer som presenterades kring GOT-LHR. Iom British Airways's uppstart 2011 tappade SAS bokstavligt talat ALL profit på linjen inom 6 månader. Skylla oss själva? Nja, jag vet inte riktigt om jag håller med till 100% där, då SAS såg ut att ha blivit helt tagna på sängen utan någon som helst strategi kring behållandet och/eller återvinnande av kundbasen. Vet inte hur man annars kan förklara ett såpass påfallande dropp på så kort tid. Oavsett, efter genomgången känner åtminstone jag mig lite ödmjukare inför nedläggningen.