Imponerande snabb service från Finnair Plus

Diskussion i 'Finnair & Finnair Plus' startad av Jacob, 3 Februari 2013.

  1. Jacob

    Jacob Medlem

    Som guldmedlem i Finnair Plus fick jag fyra uppgraderingsvouchers som gäller för uppgraderingar inom Europa (alt en långdistansflygning). Jag har varit alldeles för dålig på att nyttja dessa och har ännu tre kvar, men på en kommande resa till London hade Finnair både bäst pris och tidtabell och sträckan London-Helsingfors kändes lång nog för att få lite utväxling på vouchern.

    Fyllde i ett formulär på Finnairs hemsida med mina uppgraderingsönskemål, exakt 21 minuter senare kommer ett personligt e-mail på perfekt svenska att min uppgradering gått igenom och en minut senare en uppdaterad reseplan. Detta dessutom under helgen då jag misstänker att de har färre personer som jobbar.

    Imponerande snabb service och helt klart värt en tumme upp.
     
    9 personer gillar detta.
  2. Så ska ett IT system hos flygbolaget fungera!
     
  3. Ljusår ifrån vår västra granne S A S.
     
  4. Roger J

    Roger J Medlem

    Ort:
    ARN
    Land:
    Sverige Sverige
    Fascinerande innefektivt att de ändå gör ändringen/lägger in vouchern manuellt...?
     
  5. JonW

    JonW Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Har aldrig sett den där länken, brukat telefonkolla uppgr. samtidigt som jag bokar för att inte riskera Y på Lufthansa.
    Ofta får man snabbt besked att det funkar, eller att det borde funka efter en kortare väntlistning.
    Däremot har det ofta hänt att själva bekräftelsemailet dragit ut på tiden, har t o m fått påminna om det flera gånger.
    Men häromdagen kom ett blixtsnabbt mail som bekräftade min förbokade mat till morgondagens Lufthansa, så de kanske just infört helt nya rutiner.
     
  6. Jacob

    Jacob Medlem

    Fast det är Finnair det här handlar om...
     
  7. JonW

    JonW Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Just det. Long Haul kanske jag skulle förtydligat. :)
     
  8. Homer

    Homer Medlem

    Fast det kanske är så att deras IT inte alls fungerar och det är därför de gör det manuellt. :confused:
     
  9. Jacob

    Jacob Medlem

    Personligen bryr jag mig inte om hur det praktiskt görs, någon form av formulär lär man alltid behöva fylla i (uppgifterna ska ju lämnas på något sätt) och vad som händer sen är ju deras sak.

    Men visst är det någon slags manuell koll de gör då bokningen skrivs om med en ny bokningsklass (lustigt nog används bokningsklass F för uppgraderade biljetter i business class).
     
  10. JonW

    JonW Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Häromåret var det faktiskt AY:s kundservice som själva rekommenderade mig att ringa dem samtidigt som jag bokade på datorn.
    Detta för att kunna försäkra mig om att uppgradering skulle kunna funka. Begär man det i efterhand skulle man kanske ha valt en annan flight om det visar sig omöjligt.
    Skriver dessa rader från seat 4A på Ay 89, och den uppgraderade jag manuellt i december, men det är möjligt att de infört en annan metod sen dess.
     

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!
×