Senaste nytt

Immigration i USA via automater

agehall

Medlem
BOS har rekordet i slö immigration för min del. De ville ju knappt släppa in mig sist jag kom den vägen och det tog en evig tid.

Tacka vet jag ORD - 15 minuter från stolen ombord till taxi, inkl resväska!
 

JensE

Medlem
Står i en artikel i Dallas News att det kommer endast vara tillgängligt för resande med nordamerikanska pass under de första månaderna när systemet trimmas in.
Antar att vi får vänta till sensommaren eller hösten.
 

AABack2ARN

Medlem
Det verkar alltså variera från flygplats till flygplats. För övrigt är artikeln från februari så det första månaderna kanske har passerat nu.
 

Alx

Medlem
Spännande! Det verkar vara väldigt många och olika bud på vart/när/vem det gäller. Om några timmar vet vi om Senator fick chansen trots att Charlotte inte verkar finnas med på flygplatslistan. Undrar vem som blir först ut härifrån annars? Det verkar vara osedvanligt få USA-resenärer denna veckan! :rolleyes:
 

Senator

Moderator
Vänner! Riktig snabb process i CLT. Från dörren öppnades till att jag var *curb side" gick på ca 10min.

Ingen ny process, till min förvåning (med 23 tidigare US CBP stämpel i nuvarande pass) fick jag lägga båda höger och väster handen på¨maskinen.

Rapport från US Airways Envoy kommer snart.. Funktionellt och känsla av storhandel på Sam's Club känns som nyckelord, men ni får vänta. Nu tänker jag duscha och sedan åka in till centrala Charlotte och se en NBA match! :)

PS! Om någon är i NYC i helgen så finns min vapendragare sembl där fredag till söndag, och jag från sent torsdag till måndag
 

JensE

Medlem
Ingen ny process, till min förvåning (med 23 tidigare US CBP stämpel i nuvarande pass) fick jag lägga båda höger och väster handen på¨maskinen.
Det har hänt mig en gång också. Var första gången i Atlanta eller Las Vegas. Tror inte att alla flygplatser är sammankopplade till samma databas underligt nog.
 

Alx

Medlem
Jag är mer inne på att de slumpmässigt tar alla fingeravtryck igen då och då.

Jag tror också att de kör ganska mycket slumpmässigt. Särskilt när det gäller återkommande besökare. De sparar ju så mycket information ändå.

Vad som känns riktigt konstigt är att jag vid två tillfällen när jag har flugit med United har fått "TSA PreCheck" printat på mitt boardingkort trots att detta endast ska fungera för just "PreChecked" amerikanska och kanadensiska medborgare. Jag är vare sig det ena eller det andra och har följdaktligen heller inte blivit "PreChecked".

Det måste ju vara något systemfel. Men jag tackar såklart inte nej till det eftersom det innebär att jag då har sluppit ta av jacka, skor, bälte och framför allt ta ut datorn.
 

agehall

Medlem
Min chef fick också prechecked på två legos häromsistens. Vad jag förstår, så får flygbolagen slumpmässigt dela ut prechecked till folk. Låter helt sjukt imho - vad får man då för säkerhet?
 

nota bene

Medlem
Jag blev ledd till Pre-Check på en AA domestic first på MCO i januari. Mycket smidigt, och mitt handbagage som var proppfullt med metallföremål tog de en snabbtitt på i 30 sek innan de konstaterade att den verkade innehålla det jag sade att den gjorde. Smidigaste säkerhetskontroll jag gjort i USA, och bättre än de flesta i Europa!
 
Toppen