Senaste nytt

Immigration i USA via automater

AABack2ARN

Medlem
Orlando (i likhet med exempelvis Las Vegas) är medvetna om att utländska turister faktiskt är bra för USA. Många andra flygplatser verkar mest se utlänningar som potentiella problem. I synnerhet Miami, Chiacgo och Los Angeles.
 

OnlyAFool

Medlem
Orlando (i likhet med exempelvis Las Vegas) är medvetna om att utländska turister faktiskt är bra för USA. Många andra flygplatser verkar mest se utlänningar som potentiella problem. I synnerhet Miami, Chiacgo och Los Angeles.

Intressant! Trodde USA sket i de 15miljoner* jobb som turistindustrin genererar. Glad att någon har insett värdet i dem. Sprid den kunskapen till Chicago.

* Enligt U.S. Travel Association
 

AABack2ARN

Medlem
Fast US Travel Association räknar väl upp alla jobb som skapas i turistnäringen? Inte hur stor andel av jobben inom den näringen som är beroende på den utländska turismen? Framgår det någonstans hur många hotellnätter (exempelvis) som utländska turister står för i förhållande till amerikanska?
 

Alx

Medlem
Ingen som har rest in till USA de senaste dagarna och har testat på detta ännu? Vore kul att höra hur du/ni tyckte att det var i jämförelse med tidigare procedur.

Själv ankom jag till JFK i söndags morse och såg då inga som helst tecken på några förändringar i immigrationsprocessen.
 

rvarttinen

Medlem
Inget i SFO för några veckor sedan.. men, med tanke på benmaningen på plats då så borde de få sig några automater!
 

OnlyAFool

Medlem
Inget i SFO för några veckor sedan.. men, med tanke på benmaningen på plats då så borde de få sig några automater!
Jag har hört från någon Norwegian reklam att de flyger till Oakland istället för SFO pga att köerna där är kortare (Sedan antar jag att Oakland är billigare för Norwegian).

Vet du om köerna på SFO brukar vara extremt långa?
 

rvarttinen

Medlem
Vet du om köerna på SFO brukar vara extremt långa?

Det varierar; beror på hur många andra flighter som anländer samtidigt, särskilt om det kommer något flyg från Asien. Några gånger har jag varit bland de första i kön då de från C-kabinen får gå av först. Detta har varit med flygningar med AF, de flygningarna tycks ha anlänt när ingen annan var på plats - inte långt efter så fylldes dock köerna upp ...

Snabbast i USA var BOS förra året, ingen kö, inga frågor (!), väskan på bandet (priority) och taxi ledig direkt utanför terminalen (50 min. från avstigning till insteg på hotellrummet! ).
 
Toppen