Senaste nytt

illa behandlad på SAS loungen i EWR :-(

Trox

Medlem
Jag är inte det minsta förvånad över bemötandet i loungen - det är NY/NJ-attityd och det är bara att bemöta med samma mynt. De är extremt otrevliga över lag imho. Man märker det speciellt när man spenderat en del tid där och sedan åker ner till tex sydvästra USA...

Enig om att NY-attityden kan vara extremt otrevlig. Under en flygning med AA och NY-crew fick mitt sällskap en ordentlig utskällning för att hon glömt att säga please när hon ville ha ett glas vatten. Vattnet kunde hon glömma och hon blev tillbakaskickad till sin plats.

Själv har jag nästan blivit utslängd från ett Unitedplan i NY då crew ansåg att jag inte skulle vara i boarding group 1. Jag fick förklara att det hade med status att göra, och inte bokningsklass.

TS tycker jag gott kan skriva till SAS och upplysa om bemötandet. Det är inte OK att de bemöter någon passagerare så illa. Den personalen kan lika gärna jobba i säkerhetskontrollen.
 

JohanA

Medlem
Två olika problem, varav shopgirl888 inte har gett riktig klarhet i något av dem.

1) Genomfördes betalningen per telefon verkligen? Dvs, drogs pengarna från kortet/debiterades kortet? Om ja, då bör även en ny biljett ha ställts ut, som agehall varit inne på. Att enbart lita på en app är inte särskilt tillförlitligt.

2) Bemötandet i loungen. Oavsett hur shopgirl888 och hennes resesällskaps framtoning så ska man få ett professionellt bemötande. @Senator brukar vara utmärkt på att ge ett professionellt bemötande och är kanske den bäste av alla på just detta. Min poäng är att det alltid är lättare att få som vilja igenom om man är trevlig och saklig.
 

NotRyan

Medlem
Själv har jag nästan blivit utslängd från ett Unitedplan i NY då crew ansåg att jag inte skulle vara i boarding group 1. Jag fick förklara att det hade med status att göra, och inte bokningsklass.

Star Gold boardar i boarding group 2, så dom kan mycket väl ha haft rätt om det var EBG/EBD du hänvisade till och åkte economy, oavsett det så var det väl inte det smidigaste bemötandet mot en statuspax...
 

Agö

Medlem
Min poäng är att det alltid är lättare att få som vilja igenom om man är trevlig och saklig.
I Sverige möjligtvis även om det går utför även här. Jag har bott utomlands alldeles för länge för att inse att en sådan approach inte alltid duger eller ens är önskvärd från början.
 

Trox

Medlem
Star Gold boardar i boarding group 2, så dom kan mycket väl ha haft rätt om det var EBG/EBD du hänvisade till och åkte economy, oavsett det så var det väl inte det smidigaste bemötandet mot en statuspax...

Möjligt att jag hade grupp 2 också, svårt att minnas detaljerna ibland. Men, bemötandet var det märkliga.
 
Star Gold boardar i boarding group 2, så dom kan mycket väl ha haft rätt om det var EBG/EBD du hänvisade till och åkte economy, oavsett det så var det väl inte det smidigaste bemötandet mot en statuspax...
Möjligt att jag hade grupp 2 också, svårt att minnas detaljerna ibland. Men, bemötandet var det märkliga.
Ibland om det är väldigt små plan så hamnar *G i grupp 1.
 
Toppen