Senaste nytt

IKEA tar numera AMEX!

Alx

Medlem
Kan jag verkligen inte hålla med om. IKEA lämnar 14 dagars ångerrätt och 3 månaders öppet köp, en service som är hästlängder bättre än något Ryanair kan erbjuda. Sen att kvaliteten och priserna på produkterna säkert går att jämföra är en sak, men där Ryanair fallerar är på service och där är IKEA bra mycket bättre.

Nu kan man ju inte likställa ångerrätt och öppet köp mellan en möbelbutik och ett flygbolag. Så vitt jag vet erbjuder inget flygbolag liknande villkor på budgetbiljetter. SAS (och några få till) 24 timmar är väl max?.

Det jag syftar mer på är skattemoral och arbetsvillkor över hela linjen. IKEA har minst sagt tvivelaktiga arbetsvillkor utanför Sveriges gränser och skatteplanerar lika "bra" som lågprisflygbolagen.
 
Last edited:

agehall

Medlem
Det jag syftar mer på är skattemoral och arbetsvillkor över hela linjen. IKEA har minst sagt tvivelaktiga arbetsvillkor utanför Sveriges gränser och skatteplanerar lika "bra" som lågprisflygbolagen.

Jag skulle nog säga att de spöar Ryan & Co med hästlängder i denna gren. Jag kan faktiskt inte själv på rak arm säga var pengarna de drar in hamnar. De har ju så komplicerad bolagsstruktur att det får allt annat att se ut som ett billigt skämt.

Dock har de väldigt bra service mot kunder och deras prylar är faktiskt inte så dåliga, iaf inte så länge man inte försöker demontera dem och skruva ihop dem igen, för då är det kört.
 

Valley

Medlem
Har väl gått att handla med Amex på IKEA tidigare ?
Är väldigt säker på att jag gjort det
 

jth

Medlem
Var på IKEA barkaby igår och det gick bra att betala med Amex redan nu, det finns dock inga skyltar eller märken som visar det ännu.
 
Toppen