Senaste nytt

IHG: En bokning, två rum, dubbla poäng?

Kris

Medlem
Upptäckte just att min senaste stay (3 nätter på IC Berlin) endast genererade poäng för ett rum. Hade bokat två identiska rum. Transaktionen loggades som "overlapping stay" och gav kvalificerade 3 nätter samt poäng motsvarande ett rum. Vid liknande scenario tidigare har jag alltid fått poäng för 2 rum, men bara qualifying nights för ett. Vad har ni andra upplevt påmdetta tema? Tänker kolla först innan jag klagar allt för högljutt ☺
 

FF#1

Medlem
har int4e gjort så på nått år men sist jagnförsökte med flera rum så gick det till precis som du beskriver i fösta exemplet.
1 stay, x atal nätter och x antal overlapping nätter samt poäng för bägge. Vet inte om de har ändrat nått.

Lite OT, för en massa år sen, bart jag ansvarig att boka hotel till en jobbresa. Bokade en bunt rum och nätter på ett Holiday in via min profil.
Ingen annan var intresserad av att samla några poäng så jag fick poäng för alla rummen. :)
 

nissefalk

Medlem
Har ett par stays denna månaden med dubbla rum har fått credit i poäng för vad rummen kostade men bara en natts stay för 2 rum, de loggas som du säger som overlapping stays så man kan bara tillgodogöra sig 1 natt stay oberoende av hur många rum man bokat.
Så du borde få poäng för total spend på 2 rum, så här ser det ut på en av mina stays där jag bokat 2 identiska rum, det kan inte vara så att de satt båda rummen på samma nota och därmed bara fått spend för ett rum...

40738-9918e7a9afb288288b09100bfb6645f0.jpg
 

Attachments

  • Screen Shot 2016-03-29 at 21.30.10 PM.png
    Screen Shot 2016-03-29 at 21.30.10 PM.png
    90,1 KB · Visningar: 224

johhenrik

Medlem
Heh, jag mailade dem idag om samma situation. Fick 0 poäng för mitt andra rum jag hade. Har inte fått svar än på det.
 

Homer

Medlem
Hur det fungerar i praktiken vet jag inte, men såhär står det i reglerna.

13.Limits on Points for Stays
Only one room will be credited per member per night; however, at U.S. and Canadian hotels (except InterContinental), you can collect points or miles on all Eligible Charges for multiple hotel rooms (less than 10), provided those rooms are used in conjunction with your stay at the same hotel, and your IHG® Rewards Club member number is recorded on each reservation, or the charges from those multiple room reservations are referred to on the hotel room bill associated with your reservation

Only one Qualifying Night credit, per member, per night will be awarded regardless of the number of reservations booked and paid for by the member.

member - terms | IHG
 
Last edited:
För mig har det varit ungefär 50/50 de gångerna jag har haft mer än ett rum på min bokning.
Det gäller Europa och Asien.
 

jumbooze

Medlem
IMHO så får man bara qualifying nights för sitt egna rum och för at få poängen så behöver man be dem att flytta alla charges till en nota. (ungefär det som Homer skriver ser jag nu)
 

jumbooze

Medlem
Upptäckte just att min senaste stay (3 nätter på IC Berlin) endast genererade poäng för ett rum. Hade bokat två identiska rum. Transaktionen loggades som "overlapping stay" och gav kvalificerade 3 nätter samt poäng motsvarande ett rum. Vid liknande scenario tidigare har jag alltid fått poäng för 2 rum, men bara qualifying nights för ett. Vad har ni andra upplevt påmdetta tema? Tänker kolla först innan jag klagar allt för högljutt ☺
När var du där? Jag var där i helgen....
 

Kris

Medlem
Hur det fungerar i praktiken vet jag inte, men såhär står det i reglerna.

13.Limits on Points for Stays
Only one room will be credited per member per night; however, at U.S. and Canadian hotels (except InterContinental), you can collect points or miles on all Eligible Charges for multiple hotel rooms (less than 10), provided those rooms are used in conjunction with your stay at the same hotel, and your IHG® Rewards Club member number is recorded on each reservation, or the charges from those multiple room reservations are referred to on the hotel room bill associated with your reservation

Only one Qualifying Night credit, per member, per night will be awarded regardless of the number of reservations booked and paid for by the member.

member - terms | IHG
Enligt reglerna verkar det ju kört (i Europa). Men jag har tidigare fått 1x qualifying nights, men poäng för båda rum. Well, gör ett försök och klagar lite. Aldrig fel om man kan få några tusen poäng till...
 
Toppen