Idioter på marken

Diskussion i 'Övrigt' startad av fcx, 7 September 2014.

1. fcx

fcx Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    En skön söndagsflygning går mot sitt slut vid 2130-tiden med inflygning mot Arlandas bana 19R. Har fönsterplats som vanligt och beskådar utsikten.

En bit utanför ett bostadsområde ser jag ett märkligt grönt ljus som rör sig på marken. Tittar på det i några sekunder innan jag inser vad det är och vänder snabbt bort blicken.

Bråkdelen av en sekund senare ser jag i ögonvrån att mannen med laserkanonen nu lyckats träffa flygplanet, och strålen sveper förbi i några sekunder.

Vad är det för idioter som springer lösa?

2. FlyingFire

FlyingFire Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Folk, jag slutade lita på folk för längesen.

Dålig respekt för vad en laser kan ställa till med misstänker jag. Det kombinerat med billiga ebay-fynd. Och folk...

3. SAS404

SAS404 Medlem

Inget jag sett i Sverige, men när jag flög till London i höstas så var det någon tok som gjorde samma sak. Ungdomar som inte förstår bättre...

4. Christian R

Christian R DYKWIA

Det har været et ganske stort problem i Danmark tidligere.. Heldigvis længe siden jeg har hørt/set noget lignende.

5. jth

jth Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det har tyvärr blivit vanligare och vanligare runt Arlanda de senaste åren. Man hör om det då och då, polisen ska rycka ut och försöka hitta dom så fort piloterna rapporterar det men tyvärr är det väl som med den berömda nålen i höstacken...

6. Aurora

Aurora Medlem

Det verste jeg hører, er de som lyser på *REDNINGSHELIKOPTRE*. Og at tilfellet "redningshelikopter ble blendet av laserstråle" ikke bare er engangstilfeller, men det finnes mange artikler som forteller om dette.
    Gjerningsmennene burde vært uthengt på stora torget hver eneste dag, til spott og spe.

Blendet redningshelikopter - Nordland

Rettet laser mot redningshelikopter - NRK – Sørlandet

Redningshelikopter blendet av laser -Aftenbladet.no

Boarding.no : Redningshelikopteret blendet av laser

Det skjer også i Danmark, hvor noen ble anholdt for hendelsen: Rumæner fængslet for laserlys mod helikopter - Politiken.dk

7. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Såg någon hemmavid som lekte med en grön laser nu ikväll. Såg bara strålen och lyckades aldrig se vem som faktiskt var skyldig. Hade jag sett vederbörande hade jag vidtagit åtgärder...

8. miknil

miknil Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag undrar om piloterna är utrustade med samma typ utav skyddsglasögon som polisen har mot denna typ av laser.

9. Repeat

Repeat Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    I DK har de været gode til at opsnappe dem som har brugt deres laser mod fly. Bla. fordi de ofte har brugt dem med en redningshelikopter.
    Man har åbenbart glemt at en helikopter kan hænge stille i luften og redningshelikopterne er udstyret med utroligt gode kamera, hvorefter de har ringet til politiet og så hængt og ventede på de kom og hentede dem :cool: De tror jeg har været medvirkned til at det er noget tid siden sidste hændelse;)

Christian R gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!