Senaste nytt

Idag startar SAS höstkampanj 1.000.000 billiga resor

palmen

Moderator
Om jag hade fel hade du säkert letat fram fler datum:rolleyes:

Tittade lite och jag såg bara 1 biljett till billigaste priset, la man dock på 150 kronor så fanns det utresa 27 av 30 dagar i mars till det priset. Huruvida lägsta priset på ca 2300 kronor eller ett pris på 2442 är dyrt eller ej har jag ingen aning om, inte tittat på biljetter från LLA tidigare.
Står ju inget om att alla de 1.000.000 biljetterna ska vara till det lägsta kampanjpriset. Står att det ska vara 1.000.000 billiga resor. Om dessa priser är billigare än normalt så är det billiga resor, sen att man kanske önskar att det skulle finnas flera billiga resor är en helt annan sak.
 
Last edited:

AABack2ARN

Medlem
Är det ingen som noterat att Kiruna står med i bannern (precis under siffrorna 399:) men att det sedan inte finns som val vare sig från eller till Kiruna. DET kan man nog kalla lurendrejeri (eller så har jag missat nåt hur man skall få fram just Kiruna i listorna)...
 
Hittade ingen tråd för mailet som kom inatt (mellan tis-ons) från SAS om 1 000 000 bonusresor. (Flytta mig gärna rätt om jag missat den tråden.)

Det var ett tag sen jag kollade tillgänglighet, är det någon som har koll på om det finns mer tillgängligt nu än för ett par dagar sen? Eller har de inte släppt fler än tidigare utan försöker bara få en att tro det för att de skriver 1 miljon? Står ju ingenstans att det är fler än tidigare...
 

Lonelyflyer

Medlem
Är det ingen som noterat att Kiruna står med i bannern (precis under siffrorna 399:) men att det sedan inte finns som val vare sig från eller till Kiruna. DET kan man nog kalla lurendrejeri (eller så har jag missat nåt hur man skall få fram just Kiruna i listorna)...

Åbo finns på 3 ställen i bland alla orter i annonsen, men går inte att välja om man går in via just den bannern
Dock finns det såklart i den ordinarie sökningen
 

Lonelyflyer

Medlem
Det var ett tag sen jag kollade tillgänglighet, är det någon som har koll på om det finns mer tillgängligt nu än för ett par dagar sen? Eller har de inte släppt fler än tidigare utan försöker bara få en att tro det för att de skriver 1 miljon? Står ju ingenstans att det är fler än tidigare...

Varför tror du de skulle fylla på fler resor?
Det är ju 1 miljon från kampanjstart
först till kvarn..
 

Homer

Medlem
Om man tittar på den norska rean, t.ex från TRD brukar det vara ganska dyrt även när det är rea
men nu kostar det exempelvis, och det finns platser nästan 7dgr i veckan tom juni.

TRD-OSL-LHR/MAN 787SEK (pris i SEK om man bokar via SAS.SE)
TRD-CPH-LHR/MAN 854SEK

1 000 000 billige reiser! Bestill senest 28. august

Detsamma gäller de flesta destinationer fr. TRD (och även andra norska städer) via OSL eller CPH, bra priser och bra platstillgång.

Man ska nog inte utesluta att det är någon som glömt ladda reapriserna på vissa svenska rutter,
det är ju trots allt SAS IT det handlar om :)
 
Varför tror du de skulle fylla på fler resor?
Det är ju 1 miljon från kampanjstart
först till kvarn..

Om du läste hela mitt inlägg så gällde alltså det mailet man fick om 1 000 000 BONUS biljetter. Är frågan då så konstig ifall någon uppmärksammat ifall det finns fler stolar tillgängliga nu att boka med poäng än innan de gick ut med detta mail?
Vi vet ju alla hur svårt det kan vara att t ex hitta C award på longhaul så ifall de öppnar upp fler stolar skulle man ju bli glad...
 
Homer, om du är en frekvent resenär så vet du att priset går upp ju fler biljetter som bokas.
Och eftersom du inte har försäljningssiffror (antar jag) så vet du ju inte hur många biljetter som redan är bokade till det låga priset.

Mvh
 

Homer

Medlem
Homer, om du är en frekvent resenär så vet du att priset går upp ju fler biljetter som bokas.
Och eftersom du inte har försäljningssiffror (antar jag) så vet du ju inte hur många biljetter som redan är bokade till det låga priset.

Mvh


Jadå, och skulle det verkligen vara så att alla billiga biljetter på vissa rutter bokats några timmar
efter lansering av kampanjen, så är detta om något ett tecken på hur tillgången var.
 
Last edited:
Möjligt, jag vet inte hur många datum du sökte på, och jag vet heller inte hur många som besökte sidan under dom första timmarna.

Bra tider, datum och destinationer går åt väldigt fort.
 
Toppen