Senaste nytt

Idag startar SAS höstkampanj 1.000.000 billiga resor

Agö

Medlem
Så för en MR ska man sikta på att flyga till EU3 region via ARN/OSL om man är EX-CPH eller har jag missuppfattat?

Är det någon som hittat någon bra deal där?
Det bästa för poäng jag har sett är BCN via ARN/OSL dit och hem. 5000 baspoäng + ev. status.

EU 1: Belgien, Frankrike (Paris, Lyon), Irland, Luxemburg, Nederländerna, Polen, Rumänien, Ryssland, Storbritannien,Tjeckien, Tyskland, Ukraina, Österrike. EU2: Frankrike (Nice), Island, Italien, Kroatien, Schweiz. EU 3: Grekland, Malta, Portugal, Spanien, Turkiet. Gäller fr.o.m. 4 maj 2012.

SAS DK har likaledes "samma" kampanj.

1.000.000 billige rejser! Book senest 28. august
 

Malu

Medlem
Vet inte huruvida det faktistk finns 1.000.000 billiga biljetter men jag tittade igår ltie på resa till new york över jul och nyår och hittade ett fåtal biljetter för under 5000 kronor, datumen var dock inte driekt bra för mig. Tittade ltie på andra resmål och hittade massvis med resor till billigaste pris till Malaga, Malta, Amsterdam bland annat.

Här är nog en orsak till att du inte hittade några bra priser till NYC:
Kampanjpriserna gäller ej till Asien/USA under perioden 14 december 2012 - 8 januari 2013.
 

Lonelyflyer

Medlem
Ja visst att det är på en sträcka kanske 5 biljetter till billigaste priset, sen blir det dyrare - det är sen gammalt
Du kanske hittar 1 biljett för 499 men ska man boka 2 blir det inte 499 för nästa

Men slår man ut det på de otroligt stora nätet med alla möjliga connections så är de hyfsat o kunna ha 1000000 biljetter billigt
 

palmen

Moderator
Ej så, bekanta upplyste mig om detta och av nyfikenhet tittade jag närmare på saken.
Är utgångspunkten annat än ARN finns det jämfört med tidigare reor bara ett fåtal biljetter till annonserade priser.
Det DU påstår är ren och skär lögn

Mig veterligen står det inte att det ska vara god tillgänglighet på dessa biljettern från andra ställen än ARN (står inget om ARN heller för den delen). Det som sägs är att det finns 1.000.000 billiga resor, även om 99% av dessa utgår från ARN så är det inget fel med det påståendet. Så länge det faktiskt finns 1.000.000 biljetter oavsett från vilken stad i Sverige man utgår ifrån så är det inte något fel i kampanjen.
Att många föredrar att åka från Göteborg eller någon annan stad är dock en helt annan fråga men majoriteten av flygen inom Sverige eller från Sverige utgår från ARN, inte konstigt om flest resor då är från just ARN också.
Om du har bevis för att det inte fanns 1.000.000 billiga biljetter när de lanserade kampanjen så får du gärna presentera dessa bevis. Annars är ditt påstående nedan ej korrekt.
Det ser bra ut när man tittar på det här
1 000 000 billiga resor! Boka senast 28 augusti
men sen visar det sig att det i bästa fall bara finns en biljett/månad till det priset
 

palmen

Moderator
Här är nog en orsak till att du inte hittade några bra priser till NYC:
Kampanjpriserna gäller ej till Asien/USA under perioden 14 december 2012 - 8 januari 2013.

Det stämmer men jag hittade biljetter från 13/12 till 9/1 till det billiga priset. Dvs inget fel i marknadsföringen från SAS sida som vissa antyder.
 

Homer

Medlem
Mig veterligen står det inte att det ska vara god tillgänglighet på dessa biljettern från andra ställen än ARN (står inget om ARN heller för den delen). Det som sägs är att det finns 1.000.000 billiga resor, även om 99% av dessa utgår från ARN så är det inget fel med det påståendet. Så länge det faktiskt finns 1.000.000 biljetter oavsett från vilken stad i Sverige man utgår ifrån så är det inte något fel i kampanjen.
Att många föredrar att åka från Göteborg eller någon annan stad är dock en helt annan fråga men majoriteten av flygen inom Sverige eller från Sverige utgår från ARN, inte konstigt om flest resor då är från just ARN också.
Om du har bevis för att det inte fanns 1.000.000 billiga biljetter när de lanserade kampanjen så får du gärna presentera dessa bevis. Annars är ditt påstående nedan ej korrekt.

De har ju för fn annonserat i blaskor i hela landet, och stäckan du nämner LLA-ARN-LHR har de t.ex annonserat ut för 949kr (jag kan be någon scanna annonsen om du vill) det fanns tydligen en enda biljett under perioden under 1000kr och det var 24:e juni 2013, övriga dagar låg runt 1500kr +/- någon hundring.
Samma sak gäller andra rutter från t.ex UME/SDL osv.
 

palmen

Moderator
Faktum kvarstår att de annonserat om 1.000.000 billiga biljetter, står det i annonsen om LLA-ARN-LHR att det ska finnas god tillgänglighet eller liknande? Svårt att uttala mig om den i och med att jag inte sett detn.
Den annonsen du länkade till från första början är den på SAS hemsida och där står det 1.000.000 billiga biljetter, så länge det finns totalt 1.000.000 billiga biljetter så ser jag absolut inget fel i det. Tråkigt om det inte finns bättre tillgänglighet än 1 biljett på en sträcka, men jag har svårt att tro på det. Men du får gärna motbevisa mig.
Om det finns något annat kampanjmaterial som säger något annat än 1.000.000 billiga biljetter totalt så kanske det ska avhandlas i en egen tråd.
 

Homer

Medlem
Tråkigt om det inte finns bättre tillgänglighet än 1 biljett på en sträcka, men jag har svårt att tro på det. Men du får gärna motbevisa mig.
.

Om jag hade fel hade du säkert letat fram fler datum:rolleyes:

Faktum kvarstår att de annonserat om 1.000.000 billiga biljetter, står det i annonsen om LLA-ARN-LHR att det ska finnas god tillgänglighet eller liknande? Svårt att uttala mig om den i och med att jag inte sett detn.
Den annonsen du länkade till från första början är den på SAS hemsida och där står det 1.000.000 billiga biljetter, så länge det finns totalt 1.000.000 billiga biljetter så ser jag absolut inget fel i det. Tråkigt om det inte finns bättre tillgänglighet än 1 biljett på en sträcka, men jag har svårt att tro på det. Men du får gärna motbevisa mig.
Om det finns något annat kampanjmaterial som säger något annat än 1.000.000 billiga biljetter totalt så kanske det ska avhandlas i en egen tråd.

Det kan mycket väl finnas 1milj billiga biljetter, kanske tom 2 milj, det jag påpekat är att
det till skillnad mot tidigare reor nästan helt saknas billiga biljetter på många rutter.
 

Agö

Medlem
Sitter med den aktuella annonsen framför mig (dagens NSD).

London enkel från 949 :-
Stockholm enkel från 499 :-
New York tur & retur från 6649 :-

Med följande reservation:

Priset gäller från Luleå vid bokning på sas.se. Begränsat antal platser på utvalda avgångar och destinationer. Speciella regler gäller.

Om begränsat antal platser är en (1) till antalet är det ju bedrövligt.
 
Toppen