Idag startar SAS höstkampanj 1.000.000 billiga resor

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av kerran1980, 14 Augusti 2012.

1. kerran1980

kerran1980 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hej.

Idag startar SAS höstkampanj 1000000 billiga resor.
    Nu säkert det går att göra extra prisvärda "milage run" resor;)

www.sas.se

www.flysas.com

4 personer gillar detta.
  2. Roger J

Roger J Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Kampanjpriser med SAS är onekligen mer intressanta med nya intjäningsreglerna i low economy...
    Jag hade räknat med någon intjäningskampanj i Business Class från Sverige eftersom intjäningen sänkts, men har inte sett något ännu. (Typ 5000 extrapoäng efter 10 segment i Business).

1 person likes this.
  3. Loppan777

Loppan777 Ny medlem

Bokade tre resor igår och bokade om samtliga idag, sparade 500:- per resa. Tack sas :) Privata resor är alltid kul om de blir billiga!

1 person likes this.
  4. mry

mry Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Villkoren som står under kalenderna man får upp när man klickar på bannern på sas.se

5. Homer

Homer Medlem

Priserna är ganska usla om man flyger från annat än ARN, t.ex ser UME/SDL/LLA-LHR ut att ligga på 1500+kr enkel
    de flesta datum,

6. Det beror helt och hållet på vilken dag du kollar.
    Lägsta biljetten från t.ex Ume-Arn-Lhr Enkel väg ligger på 932sek.

1 person likes this.
  7. Homer

Homer Medlem

Samma trick som Norwegian, man annonserar ett lågt pris och sen finns det bara någon enstaka biljett under
    hela perioden till det priset.

Denna typ av bluff är nytt för SAS, tidigare reor har det funnits hyfsat utbud av de lägst prissatta biljetterna

Det ser bra ut när man tittar på det här
    1 000 000 billiga resor! Boka senast 28 augusti
    men sen visar det sig att det i bästa fall bara finns en biljett/månad till det priset

Om någon som inte har ARN som hemmaflygplats ska åka till LHR, så är det billigare
    att åka British Airways i Business Class från ARN än köpa genomgående biljett i ekonomi med SAS :)

8. palmen

palmen Moderator

Land:
    Sverige Sverige
    Är inte detta lite att jämföra äpplen och päron. Priser på en resa LHR-ARN jämför du med tex LLA-ARN-LHR. Att British Airways har ett riktigt bra pris ARN-LHR i C är ingen nyhet, men om du ska boka British Airways från LLA-ARN-LHR vad får du för pris då? Eller ska vi börja jämföra priser på sträckan ARN-BKK-SYD (thai) med BKK-SYD (Qantas) och sedan påstå att Qantas är mycket billigare och bättre än Thai?

Vet inte huruvida det faktistk finns 1.000.000 billiga biljetter men jag tittade igår ltie på resa till new york över jul och nyår och hittade ett fåtal biljetter för under 5000 kronor, datumen var dock inte driekt bra för mig. Tittade ltie på andra resmål och hittade massvis med resor till billigaste pris till Malaga, Malta, Amsterdam bland annat.

Vi vet alla att du föredrar British Airways framför SAS, men att påstå att den enbart finns ett fåtal biljetter (så som hos Norwegian) till de billiga priserna är ren och skär lögn.

1 person likes this.
  9. Homer

Homer Medlem

Det gör jag inte alls, jag menar att det oftast blir billigare att köpa 2 separata biljetter varav den ena i affärsklass
    än en biljett med SAS i ekonomi

Ej så, bekanta upplyste mig om detta och av nyfikenhet tittade jag närmare på saken.
    Är utgångspunkten annat än ARN finns det jämfört med tidigare reor bara ett fåtal biljetter till annonserade priser.
    Det DU påstår är ren och skär lögn

10. jumbooze

jumbooze Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Så för en MR ska man sikta på att flyga till EU3 region via ARN/OSL om man är EX-CPH eller har jag missuppfattat?

Är det någon som hittat någon bra deal där?
    Det bästa för poäng jag har sett är BCN via ARN/OSL dit och hem. 5000 baspoäng + ev. status.

EU 1: Belgien, Frankrike (Paris, Lyon), Irland, Luxemburg, Nederländerna, Polen, Rumänien, Ryssland, Storbritannien,Tjeckien, Tyskland, Ukraina, Österrike. EU2: Frankrike (Nice), Island, Italien, Kroatien, Schweiz. EU 3: Grekland, Malta, Portugal, Spanien, Turkiet. Gäller fr.o.m. 4 maj 2012.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!