ID pappersbiljetter

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av myhell, 31 Januari 2015.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. myhell

myhell Ny medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hej alla,
    Någon som har POSTadressen till SAS ID-biljettsavdelning? STO-ID, osv kanske?
    Jag fann, vid städning bakom spisen, SK ID-biljetter för ca 1.000 SEK (samt ID JZ för ca 2.500 kr - snacka om att känna sig dum i huvudet....). Nu ska jag alltså försöka få dessa refunderade. Ja, jag förstår att det med 99,9% blir NEJ men det kostar ju inte mer än ett porto....

2. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det vanliga svaret när det gäller ID-biljetter är: Prata med den som gett dig biljetterna. Denne bör kunna ge dig all info du behöver.

kerran1980, Ricci, Jonas C och 1 annan gillar detta.
  3. myhell

myhell Ny medlem

Land:
    Sverige Sverige
    tack för svar. Jodå, jag vet allt att man ska kontakta sin egen ID-avdelning. Men nu biljetterna är alltså rätt gamla och jag är inte längre anställd på JZ. Vi hade ett specialarrangemang där vi fick ID R2A (med 6 mån + 1 dags ansenitet) eftersom SK ägde en del av JZ på den tiden. Mao har jag ingen att vända mig till. Planen är att bara posta dem och låtsas som att det är självklart att de ska refunderas - psykologi. Att ringa runt är sas be om ett NEJ!

Last edited: 31 Januari 2015
  4. Jonas C

Jonas C Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ännu en gång "words of wisdom" från vår Voice of Reason! Dock är nog BC.se kanske fel sida för ID-biljetter med tanke på att nästan ingen här reser på dem.

kerran1980, agehall och Christian R gillar detta.
  5. myhell

myhell Ny medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det fanns ett gäng trådar om ID just här så det var en chansning...

6. Worldtraveller

Worldtraveller Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Du har fått ett PM

Christian R gillar detta.
  7. Christian R

Christian R DYKWIA

Papirbillet fra Skyways!? Det er vel nærmere en antikvitetshandel du skal i for at få dem byttet...

Jeg mener at dagens ID-billetter (e-tix) skal anvendes / refunderes indenfor 12 måneder af udstedelsedatoen så jeg tror dit gæt på 99,9% er alt for højt sat.

Ricci, 011430121 och agehall gillar detta.
  8. myhell

myhell Ny medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det var alltså inte Skyways-biljetterna (dessa kastade jag direkt - typ kräva pengar av en död....) jag skulle pröva med. Det var SK(!) ID för ca 1.000 SEK. Men visst, 99,9% är nog för högt i alla fall....

9. flierman

flierman Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Har för mig de hette STOIK och finns på Frösundsavik

10. myhell

myhell Ny medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag har fått fram adressen. STO-IK stämmer f ö men de har tydligen flyttat till ARN av postnr att döma. Tack för hjälpen!

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!