Senaste nytt

Idéer om Jorden Runt Resa

Jag har gjort en liknande rutt för 7 år sedan, i economy. Det var INTE en trevlig upplevelse. Framförallt att åka över stilla havet var ofantligt drygt. Jag kan faktiskt inte rekommendera någon att göra detta i economy utan skulle nog å det kraftigaste rekommendera business istället. Då blir resan lite långtråkig, men man kommer fram som människa och kan nyttja tiden på destinationen till att se sig om. Jag reste i jobbet, så det blev inte mycket annat än jobb på destinationerna, men man var ofantligt sliten första veckan i Australien och även i BKK där jag stannade på hemresan.
Nej tänker inte göra det, var bara en liten övning i "bc-kunskap" ;)
 

trskial

Medlem
När ni bokar eller har bokat RTW biljetter går ni in på nån speciell sida då eller bokar ni varje sträcka via flygbolagets hemsida direkt?

Min sambo och jag gjorde enligt det sista. Vi gick in på SAS och bokade Stockholm-London. Sen bokade vi London-New York med British Airways osv. Kanske därför vi fick betala ett överpris kanske? Eller vad vet jag?:D

Tanken var först att vi skulle flyga London-Sydney med Qantas och vidare det hållet men (ursäkta språkvalet) fy fan vad dyra biljetter även i ekonomi klass.
 

agehall

Medlem
Det finns speciella RTW-fares. Dessa kan bokas på lite olika sätt men om man tänkt sig åka runt jorden är det sådana man vill ha - annars blir det snordyrt.
 

Flying Finn

Medlem
Jag har skrivit om ämnet RTW rätt så många inlägg i min tråd: Kortstrategi (FFP) för mina kommande äventyr | BusinessClass.se forum | 350 000 inlägg om resor

Håller även just nu på att finslipa mina planer. Jag måste hålla med agehall att ingen vetting gör det här i Y, förutom de som är snåla eller panklus. Åtmistone med Skyteam får jag rätt så galet många flygningar inbakade på en RTW, vilket skulle medföra sömnbrist senast halvvägs med en biljett Y, beroende dock på ens takt. OW är rätt så strikt och jag får rätt så trista kombinationer med deras verktyg. Dock för BAEC TPs är det ju en fördel, men man maximerar inte då upplevelserna i C och antalet flygbolag. :)
 

bossefin

Medlem
Vilka stopp skulle du vilja ha nästa gång då? :)
Vet inte riktigt även om jag redan börjat leka med *A RTW-planner igen. HongKong, Singapore är favoriter och skulle nog vara med, Tokyo är jag inte klar med, Sydney, Hawaii, NZ och kanske någon söderhavsö, SF och kanske.....många ställen finns det, max stop-over är väl 15 om jag minns rätt! Blir nog till att börja köpa lite HarryBoy...det är ju inte bara flyget som kostar.
 
Toppen