Icelandair utan mat i economy class över Atlanten

Diskussion i 'Övriga flygbolag' startad av Lonelyflyer, 10 December 2011.

1. Lonelyflyer

Lonelyflyer Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    En jobbarkompis kom tillbaka förra veckan från ett besök i Washington med Icelandair, men han blev lätt fundersam när de inte serverade mat i economy.
    Det fanns som tilläggsval att köpa till, men dock

Economy comfort får mat, men de har å andra sidan lagt några kronor mer på biljetten.

själv blir jag också fundersam - ja kan köpa att bolag skippar mat inom europa, med tanke på flygtiden. Men ska man sitta en 5-6-7 timmar är det lite märkligt att det inte serveras mat.

Fler som märkt detta?

2. Jag tror att jag har läst någonstans att om fliygning är under 6 timmar, är flygbolaget inte skyldig att servera "fri" mat.

Jag mistänker att Icelandairs flygning mellan Rejkyavik och amerikanska östkusten är inom 6 timmar.

3. Patrik

Patrik Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tror de amerikanska flygbolagen också kör BuyOnBoard över atlanten, såg t.o.m. att United körde någon tur med en 737-800 (med mellanlandning för tankning), den skulle de få betala mig grova pengar för att vilja prova på. :)

4. twiggs

twiggs Medlem

Finns det reglementen som styr flygbolagens matservering också? *förvånad*

5. Jonas C

Jonas C Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Kanske något för SAS att införa ;)

6. Kristofer

Kristofer Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Nästan lika värdelöst som Air Canadas så kallade "Continental Breakfast" i ekonomiklass YUL-LHR; en muffin!!

1 person likes this.
  7. ACervin

ACervin Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Skulle flyga från CPH till NYC med familjen för 2 år sedan med KLM. På grund av en spricka i cockpit rutan, sades det i alla fall, blev vi ombokade till Iceland Air. Ungarna vrålhungriga, men den resvane fadern lugnade barnen med att snart blir det varm mat på flyget. Jag ni vet hur det slutade. Lunchen på Keflavik blev inte billig.

8. Med tanke på att EU försökte bestämma hur en gurka skulle se ut, så blir jag inte förvånad att det finns sådana(matservering under flygning) regler.

Självklart att det är inte något som EU har bestämt, utan jag tror att det är IATA eller FAA.

9. Magino

Magino Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Men AirAsia X flyger ju från KUL till LGW och CDG och där måste man betala för sin mat bak i det så kallade ekonomi, och det är klart mycket längre flygtid än sex timmar.

10. lnixon

lnixon Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Googla "smörrebrödskriget".

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!