Senaste nytt

Icelandair skaffar 2 st Boeing 767-300

När man reser i Economy class är Boeing 767 ganska bra konfigurationsmässigt. Det brukar att vara 2-3-2 i Economy class.
Finns det 2-4-2 konfig på Boeing 767 på något flygbolag?

De flesta charterbolag har 2-4-2 i Boeing 767.
I Skandinavien är nog 100 000-tals resenärer genom åren som flugit 2-4-2 med Fritidsresors bolag TUIFly Nordics 767-300ER med 328 stolar.
 

AABack2ARN

Medlem
Det låter faktiskt inte bekvämt... :( Känns som om det skulle vara ännu lite trängre än 3+4+3 i B777orna (som också verkar trångt)?
 

Dr. Miles

Expert
Icelandair sätter in Boeing 767 i trafik från 2016-APR-15.
London LHR och New York JFK blir de första Boeing 767 linjerna.

Reykjavik – London LHR
Kod:
1234567
FI450
Reykjavik 07:40 - London LHR11:45 76W

1234567
FI451
London LHR 13:00 - Reykjavik 15:00 76W

Reykjavik – New York JFK
Kod:
1234567
FI615
Reykjavik 17:00 - New York JFK 19:00 76W

1234567
FI614
New York JFK 20:40 - Reykjavik 06:15+1 76W

Källa: Icelandair Adds Boeing 767 Service from April 2016 | Airline Route
 

AABack2ARN

Medlem
Den tidtabellen visar på Icelandairs styrka rent geografiskt (i likhet med Finnair till Asien). Ett otroligt effektivt nyttjande av flygen så länge som allt klaffar. Planet är i luften drygt 17 timmar per dygn!
 

Dr. Miles

Expert
Den tidtabellen visar på Icelandairs styrka rent geografiskt (i likhet med Finnair till Asien). Ett otroligt effektivt nyttjande av flygen så länge som allt klaffar. Planet är i luften drygt 17 timmar per dygn!
OT svar.
Det är också styrka av flygbolag i Mellanöstern. Flygavgstånd till de flesta de flesta destinationer i Europa, Stora Asien, Afirka är under 5.000 miles (till Europeiska destinationer och de flesta destinationer i Sydostasien är under 4.000 miles) vilket gör att de kan utnyttja flygplan effektivt och de kan hålla bränslekostnader nere*.

@Stefan Sandström skrev om detta i en annan tråd om varför är det inte så ekonomiskt med superlånga flygningar utan stop.
Jag har varit på Singapore - NewYork många gånger ( över 50ggr ) då den ligger i vår vanliga routing.
Är en riktigt bra service.

Problemet är egentligen inte oljepriset (även om det självklart är det). Problemet är att planet måste starta med fulla tankar och det är aldrig ekonomiskt gångbart att flyga de första 4-5timmarna med bränsle för att göra 12timmar till. Man kommer inte up på höjd etcetc
Singapore Airlines lägger ner direktrutter till USA (Los Angeles, New York) | Sida 4 | BusinessClass.se forum | 300 000 inlägg om resor
 
Toppen