Senaste nytt

Ica inför valutapåslag på sina kort

FF#1

Medlem
Sagt och gjort... nu har jag sagt upp våra två Ica Mastercard. Värdet i relationen på kostnaden för dessa kort har försämrats oerhört sen vi skaffade dem för 10 år sen.

Enligt kundtjänst (!) så var det tydligen rätt turbulent med uppsägningar av kort för närvarande. :)
 

bstark

Medlem
Försämringarna keeps on comin'
"Den 1 november 2016 inför vi en avgift på 25 kr per faktura/avi. Denna avgift slipper du som du skaffar Kivras kostnadsfria digitala brevlåda. Då spar du både pengar, tid och miljö."
 

Morgan

Medlem
Försämringarna keeps on comin'
"Den 1 november 2016 inför vi en avgift på 25 kr per faktura/avi. Denna avgift slipper du som du skaffar Kivras kostnadsfria digitala brevlåda. Då spar du både pengar, tid och miljö."
Man kan alltså inte få efaktura utan ska få en pdf istället till Kivra???
 

JacobGBG

Medlem
Verkar nästan vara kartellverksamhet i indragningarna av förmåner på butikskort, först COOP och nu ICA. Just bristen på valutapåslag var det starkaste argumentet för detta kort, med ytterligare fakturaavgift är det nu dags att beordra frugan att klippa sitt.
 

bstark

Medlem
Det som håller tillbaka mig från att klippa kortet är att det är det enda kortet jag har med gratis automatuttag. Å andra sidan kan man argumentera att för årsavgiften på 324 kr så kan man få 10-13 uttag per år med annat kort.
 
Det som håller tillbaka mig från att klippa kortet är att det är det enda kortet jag har med gratis automatuttag. Å andra sidan kan man argumentera att för årsavgiften på 324 kr så kan man få 10-13 uttag per år med annat kort.
Tar du ofta ut pengar skulle jag kolla på Norweigan-kortet ingen uttagsavgift och ingen årsavgift :)
 

Dr. Miles

Expert
Det som håller tillbaka mig från att klippa kortet är att det är det enda kortet jag har med gratis automatuttag. Å andra sidan kan man argumentera att för årsavgiften på 324 kr så kan man få 10-13 uttag per år med annat kort.
Efter mina tidigare tester mellan ICA MasterCard/Maestro och Skandiabankrn Bankkort (ej kreditkort) VISA konstaterade jag att mellanskillnaden man betalar med valutapådlag var försumbar.
Så numera håller jag mig till Skandiabanken Bankkort VISA.
Visserligen det är inte gratis men det gör inte ICA bankkort heller.
 

ESSA

Medlem
Första och sista gången jag växlar kontanter på Forex eller liknande!

Betalar gladeligen 1,25% i avgift för att använda ICAkortet.

Just förlorat 900:- på att använda Forex.

80-talet skriker efter alla växlingskontor.

Jag gjorde noll research.
My bad.

#skäms
 
Toppen