Ibland är det bra med förkortningar

Diskussion i 'Övrigt' startad av Dr. Miles, 30 Juli 2013.

1. Jag brukar rekommendera medlemmar att skriva stads-/flygplatsnamn utan förkortning för att det blir lättare för dem som inte är insatta med förkortningar.

Det finns dock vissa undantag som gör att det blir enklare och mer lättförståeligt med förkortning.

En deal från Krung Thep Mahanakhon Amon Rattanakosin Mahintharayutthaya Mahadilok Phop Noppharat Ratchathani Burirom Udomratchaniwet Mahasathan Amon Phiman Awatan Sathit Sakkathattiya Witsanukam Prasit till El Pueblo de Nuestra Señora la Reina de los Angeles de Porciúncula med Zen Nippon Kuuyu Kabushiki Kaisha är nog helt ofattbart för de flesta människor.

1 person likes this.
  2. Jay

Jay Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    BKK-LAX med NH? :)

3. Göran Johnson

Göran Johnson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Bra förslag tycker jag som kan 5 flygplatser i hela världen (BKK,CPH,ARN,MMX och ZRH). Det går bra när man använder Pc för då får man en översättning om man ställer pekaren på förkortningen men denna funktion funkar inte i iPad som är min huvudsakliga internetläsare numera.
    Ps. Jag tränar på att lära mig fler. Håller på att lära mig Sundsvall dit jag ska flyga mycket i höst. Ds

4. Erik Bernskiöld

Erik Bernskiöld Medlem

Land:
    Sverige Sverige

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!