Iberia Stockholm-Madrid t&r 3500SEK i Business Class

Diskussion i 'Oneworld' startad av AABack2ARN, 24 Maj 2015.

1. AABack2ARN

AABack2ARN Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Iberia har publicerat ISWHOL i Business Class för 2893SEK + skatter (cirka 3500 totalt) :)

Dock lyckas jag enbart med att prissätta denna på direktflyget mellan Stockholm och Madrid, detta trots att routingreglerna säger följande

Reglerna tycker jag inte förklarar varför jag inte lyckas prissätta denna via London, oavsett om jag väljer British Airways eller IB-nummer på flighten mellan Stockholm och London:

Så är det någon smart där ute som antingen lyckas prissätta denna, eller kan förklara varför det inte fungerar...

Iberia har även en I7OSI2 fare mellan Stockholm och Madrid med samma routingregler men lika omöjlig att prissätta annat än på direktflyget :(

P.S: Iberias flightnummer på codeshare flighterna mellan Stockholm och London är IB47xx och jag har även kollat att såväl British Airways som IB-flighten har lediga biljetter i I-klass.

2. Kansai

Kansai Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Detta passar utmärkt för mig! Jag skulle vilja veta av er som är lite mer rutinerade än mig:

Vilka är möjligheterna att göra stopovers i London o Barcelona?
    Hur (vilken site/resebyrå) bokar jag denna biljett?

3. Homer

Homer Medlem

Men under GENERAL RULE står det NO TRANSFERS PERMITTED ?

Vill man ha ett stopp i London på vägen till Spanien kan man flyga såhär för ca 5600kr

ARN-LHR // LGW-"XYZ" // "XYZ"-MAD-LHR-ARN

"XYZ" kan t.ex vara AGP, ALC, SVQ mfl. (men inte Madrid)

Två British Airways priser kombineras IAPLON och IEULGWJ

Ger 180 TPs till BAEC

(men det blir nog bara marginellt billigare än att köpa 2 separata biljetter för
    LHR-MAD-"XYZ" kostar ca £250 t/r IB IEULGWJ )

Last edited: 31 Maj 2015
  4. AABack2ARN

AABack2ARN Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    TACK! Så det känns som om regeln till stor del är ett copy/paste-arbete :(

5. Någon här som nyligen flugit med Iberias eftermiddagsavgång ARN-MAD i Business class, och vet vad som serveras ombord? Behöver man äta lunch innan?

6. Voyageur

Voyageur Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Sugen på denna deal men endast om det går att ordna routing via LHR vilket verkar omöjligt om inte priset skall sticka iväg.

7. Homer

Homer Medlem

Det är mycket bra från Stockholm, men de har infört brunch (alignment med British Airways?) 10:30-12:00 så från Madrid är det inte alls bra...

8. Okej, vad består middagen påvägen ner av? Hem lär man ju svulsta i loungen innan så...

9. Homer

Homer Medlem

Senast var det Oxfilé med potatisgratäng och rostad paprika, sallad, efterätt och kaka till kaffet.
    Köttet var väldig mört, bland det bästa jag ätit på ett flygplan.

10. Härligt, då ser jag fram emot det på juldagen! Tack bästa @Homer :)

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!