Senaste nytt

Iberia Avios ryker vid årskiftet

jumbooze

Medlem
Hej,
jag har ett fåtal Iberia Avios (900 st) som går ut vid årsskiftet, även om det inte är många så ogillar jag skarpt att de brinner inne, har någon förslag på vad man kan göra med 900?
// Jumbooze

Tidigare fanns det någon sida med tidningar och liknande men den hittar jag inte längre...
kanske de har tagit bort i samband med Avios-launchen...
 

Dr. Miles

Expert
Hej Jumbooze

Om du har British Airways Executive Club(BAEC) konto, kan du flytta avios mellan IBERIA Plus och BAEC.

Här är länken för avios transfer: (Du måste ha BAEC konto för att kunna se sidan.)
https://www.britishairways.com/travel/combine-avios/execclub/_gf/en_gb

BAEC Combine Avios points skrev:
Combine Avios points

What's changed?

Your BA Miles, Airmiles and Iberia Plus points have become Avios points and to help you get the most out of this partnership, you can put all your Avios together in one place. You just have to choose which account to put them into.
Move Avios between your accounts

If you have an Executive Club, Airmiles or Iberia Plus account, you can combine Avios from these accounts, at the same value, and put them towards the offer you want to spend your Avios on.

How it works

  1. Select which account you would like to transfer Avios from or to.
  2. Enter the amount of Avios you would like to transfer.
  3. Confirm your selection and the transfer will happen immediately.

There is no limit to how many or how often you can transfer Avios and the transaction is instant.
 

jumbooze

Medlem
Så förutom flytt som ej påverkar giltighetstiden (Jag har knappt något på BAEC iaf),
finns det något jag kan göra med mina 900 Iberia Avios?
Någon tidningsprenumeration eller liknande? Jag hittar inte länkar till det, de har haft det tidigare...
 

Homer

Medlem

menar du att AVIOS överförda till BAEC från beria skulle förfalla efter en viss tid?
Låter tveksamt att systemet skulle hålla reda på detta, källa?
Poäng intjänade direkt till BAEC förfaller inte förutsatt att det finns någon form av aktivitet under 36månader.

(Flytta poäng räkna inte som aktivitet)

F.ö.kommer Iberia att ändra reglerna så att de bli snarlika BA:s
Help
 
Toppen