Senaste nytt

IATA-Biljetter

KVS Tool

Medlem
We recommend our members to remove the header as it generate link to your web site automatically.

We do not want any kind of commercial message which are not permitted by editors(redaktörer).

Your concern is certainly understandable. However, the citation header serves a number of important purposes:

Firstly, it provides attribution to the source from which the quote was obtained. Conceptually, it is no different than a poster including a quote from a book and specifying the author(s) of the book and its title. Without the quotation marks and the citation, it would [incorrectly] appear that the included text is the original work of the poster and not of the actual author(s), which is also a copyright issue.

Secondly, it provides important information regarding the Method that was used and the version of the KVS Tool. In this specific example, because of the missing citation header, we had to guess which Method A380*G was using. It also turned-out that (s)he was using an older version (7.0.2), which was preventing him/her from accessing the correct Method.

Could we, perhaps, suggest the removal of the hyperlink from the citation header as a reasonable compromise?
 

Dr. Miles

Expert
Haha! Det hade varit fräckt. De flesta First kabiner har inte fler än 8 stolar så 8 är nog maxantalet på gruppresan. Men tänk att ha alla dessa 8 fyllda med BC.se:are och sen köra en totalmaximerad rundresa med loungehopping och annat. Skulle vara hur fräckt som helst!

Alla sträckor i First class. :)

Utresa:

Dag 1:
KE607 ICN 2000 HKG 2255

Dag 2:
CX701 HKG 1605 BKK 1755

/stopover/ priset går inte upp

Dag x
WY816 BKK 2030 MCT 2355

Dag x+1:
EK867 MCT 0455 DXB 0555
Retur

Dag y:
EK 372 DXB 0940 BKK 1840

Dag y+1:
TG600 BKK 0800 HKG 1145

Dag y+2:
CX494 HKG 1115 TPE 1300

Dag y+3:
KE692 TPE 1210 ICN 1535

Utresa:

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper[/td]

Hemresa:

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper[/td]
 

Dr. Miles

Expert
AHO, går det inte att trycka dit resan via SIN så man får smaka SQ F?

Jag har försökt, men det går tyvärr inte till Dubai i alla fall.

YY: SEL-DXB
Fare basis: F
Pris: ca 14.500 SEK enkel + skatter
MPM: 5.043 miles = max 6.303 miles (MPM+ 25%)

ICN-SIN-DXB är 6.500 miles och den spränger MPM+25% gränsen(6.303 miles)

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Däremot om vi väljer Jakarta(CGK) som mål, blir det lättare att klämma in Singapore Airlines.

YY: SEL-CGK
Fare basis: F
Pris: ca 9.600 SEK enkel + skatter
MPM: 3.937 miles = max 4.921 miles (MPM+ 25%)



Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Seoul-Taipei-Hong Kong-Bangkok-Singapore-Jakarta: MPM+0%
*Det går att ta stopover i Bangkok och i Singapore ditvägen utan att priset går upp.

Jakarta-Singapore-Tokyo-Seoul: MPM+20%

Man kan prova följande flygbolag beroende på flighter:
  • Singapore Airlines A380 Suite
  • Korean Air First (Det går inte att flyga KE A380 First med YY fare:()
  • Asiana Airlines First
  • Cathay Pacific First
  • THAI First
  • Emirates First
  • United First
Lufthansa tyvärr slutat flyga mellan Singapore och Jakarta från oktober, men man kan kanske klämma den mellan Bangkok och Kuala Lumpur.

EDIT: Malaysia Airlines börjar att flyga sitt Airbus A380 plan mellan Kuala Lumpur och Tokyo fr o m 2012-NOV-25.

Om ni har mer frågor om routing, vänligen posta det i http://www.businessclass.se/flygbiljetter/1160-iata-biljetter.html tråden.
 
Last edited:
Toppen