Senaste nytt

IAG planerar lågkostnads long-haul från Barcelona 2017

NotRyan

Medlem
Har inte IAG genom BA sitt Open skies, fast det kanske inte är fulflyg?

Sedan får jag lite Snowflake-flashbacks av ett nytt lowcost-varumärke, operated by Iberia :)
 

mha321

Medlem
Har inte IAG genom British Airways sitt Open skies, fast det kanske inte är fulflyg?
OpenSkies är definitivt inte fulflyg. De är fullservice, och är till och med med i Oneworld (väl?). Det var väl från början tänkt att de tom skulle vara en businessclass-only airline, men det blev ändrat (nu har de biz, premium eco och eco).
 

Homer

Medlem
Lite mer detaljer, att de är med i Joint Venture låter som en plan för att göra det möjligt att kunna dumpa priserna
utan att behöva fundera så mycket om det är lönsamt eller inte?
@Senator har säkert en teori?

In Flight Entertainment will NOT be free on LEVEL. It will be free on Day 1 but this is only an introductory offer. If you’ve booked for a flight a few months out then you might have an unpleasant surprise.

Food will cost a fixed €35 each way which gets you two meals. Both meals will have at least one hot option. It seems that snacks and drinks will also be available for purchase.

Avios tickets will not book into the cheapest ticket category (LEVEL). This means that you WILL receive a free checked bag, free seat selection and food.

There are reports that BA status card holders are getting free seat selection at the moment, probably because flights are being booked via the Iberia website. In theory, though, you will receive NO status benefits on LEVEL if you have BA, Iberia or any other shiny oneworld card. There are no circumstances, irrespective of status or whatever ticket type you buy, that you will get you lounge access, fast track security or an additional free luggage allowance.

Here is the bizarre bit. LEVEL will be part of the Joint Business Agreement on transatlantic flights between AA, Finnair and IAG. This means that the flights will be subsidised by higher paying economy and premium economy passengers from the other airlines. Under the Joint Business Agreement, all of the revenue from participating airlines is thrown into one big pot and then divided up based on passenger volumes. As LEVEL will in theory have cheaper ticket prices than AA or Finnair (or BA or Iberia), it will presumably receive more back from the JBA than it pays in.

Seat selection will cost as much as €67 each way (exit row aisle or window)

LEVEL flights will earn On Business points, although the numbers have not been agreed yet

LEVEL flights will earn tier points but ONLY for Iberia Plus cardholders

You WILL be able to book connecting flights on AA, BA, Air Nostrum and Vueling and have your luggage checked through to your final destination – but only if the connecting flight is an Iberia codeshare

No pets allowed!

No unaccompanied minors allowed

Tickets allow re-routing on Iberia and British Airways in case of disruption. This offers a degree of security given that LEVEL will only have two aircraft at the start.




More nitty gritty on budget airline LEVEL emerges
 
Har inte IAG genom BA sitt Open skies, fast det kanske inte är fulflyg?

Sedan får jag lite Snowflake-flashbacks av ett nytt lowcost-varumärke, operated by Iberia :)

Det är väl Iberia Express som är mer Snowflake? Åtminstone var det ju en del kontroverser när det bolaget startades bland besättningarna.

Apropå Level är ju det där med att man inte får status benefits med sitt Executive Club lite tveksamt tycker jag. Visserligen är det LCC och allt men i detta fall är det ju trots allt lite mer "LCC with benefits" jämfört med helt fristående bolag just eftersom det är IAG.

Annars tror jag att långdistans-LCC har framtiden för sig, inte minst när Boeing 797 m.fl maskiner anländer och det går att flyga ytterst ekonomiskt över Atlanten. Med tanke på hur det brukar se ut i Economy kan man ju lika gärna starta ett subbrand som tar hand om hela det segmentet och samtidigt effektivisera genom att maskinen endast har Premium Economy och Economy.

Apropå Iberia codeshare. Peppar peppar ta i trä men i en hel del fall upplever jag det som att det finns mycket IB-codeshare inom IAG så det bör kanske inte utgöra en allt för stor begränsning i praktiken (även om det beror på vart färden går). Connectar man från CPH skall det inte vara några problem med den saken.
 
Last edited:
Toppen