I vilken miljö utvecklas SAS bäst?

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av Tommy Palomäki, 6 November 2012.

  1. Tommy Palomäki

    Tommy Palomäki Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
  2. MarcusC

    MarcusC Medlem

    Ort:
    Göteborg
    Land:
    Sverige Sverige
    Svår fråga, men intressant artikel. SAS är ju lite av en hybrid...som i mitt tycke ändå borde vara mera full service carrier än low-cost, dock ser man ju nu senast att LHs low fare Germanwings "ska ta över all trafik utanför FRA&MUC". SAS största hinder är väl mixad flotta (fortfarande för många flygplan- dyrare underhåll/träning, samt allt för höga personalkostnader. Jag tror det bästa för SAS ändå vore fortsätta inom Star alliance som typ Lufthansa Nordic. Jag tror Norwegian & Finnair kanske kan samarbeta mer med varandra än DY/AY med SAS ?! Sedan återstår se om Lufthansa vill detta och har pengar att finansiera ett ev uppköp?
     
  3. Intressant artikel, men är SAS en "klädd brud" idag? Ser det nog mer som om eventuella "köpare" avvaktar konkursen 1/11 2013 för att kunna köra med rena kort.
     

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!
×