Hyrbil på Arlanda?

Diskussion i 'Hyrbilar' startad av Morgan, 5 April 2015.

1. Morgan

Morgan Medlem

Som boende i Stockholm hyr jag av naturliga skäl inte bil på Arlanda, men nu kanske jag ändå är tvungen.

Har sett de hemska bussarna som tar hyrbilsresnärerna ut i ödemarken vid Benstocken eller var de hamnar.

Går det att från något hyrbilsföretag att få bilen direkt vid terminalen (gärna 5)? Vilken status krävs i så fall?

2. Mikael S

Mikael S Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Last edited: 6 April 2015
    Morgan gillar detta.
  3. Chrille

Chrille Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det tar inte många minuter att åka ut till hyrbilscentret. Det är definitivt inte en tur ut i ödemarken.

Morgan och chazzie gillar detta.
  4. Timotey

Timotey Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ligger inte vid benstocken utan mellan Alfa och Beta parkeringarna och är ganska smidigt att ta sig dit

Morgan gillar detta.
  5. NotRyan

NotRyan Medlem

Det är den gula BETA-bussen som går till hyrbilscentret som ligger vid Radisson Blu Arlandia, så nej det är varken hemsk buss eller långt bort...

Morgan gillar detta.
  6. fly4fun

fly4fun Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det kanske tar nån minut att ta sig till hyrbilscenter, men istället så har man nära till bilen sedan när man fått nyckeln.
    Och hyrbilscenter ligger mitt emellan dom 2 största parkeringarna och 2 hotell så jag skulle knappast kalla det "ödemarken"

7. MMMC

MMMC Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Är väl en risk att det inte finns någon car2go på plats också? Skulle hellre förlita mig på att ta en car2go ut till Arlanda..

8. In_Sweden

In_Sweden Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Du kan ju reservera en i 30 minuter, så om det finns någon när man landar så kan man reservera och hämta. Annars tar man sig till stan på annat sätt?

9. MMMC

MMMC Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Good point!

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!