Hyrbil i Nice?

Diskussion i 'Hyrbilar' startad av claire22, 15 September 2012.

1. claire22

claire22 Medlem

Någon som hämtat ut hyrbil efter kl 00.00 på flygplatsen i Nice? Min flight kommer 23.50 ....:confused:

2. jumbooze

jumbooze Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag har för mig att de stänger 02:00 så det bör vara lugnt.
    En gång så blev jag grymt försenad och landade 2:15 och de sa att enligt lag kunde de ej jobba efter 02:00.

Vilket bolag?

3. claire22

claire22 Medlem

Tack för svar,har inte bokat än, men säkert Avis el Hertz.

4. ACervin

ACervin Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tänk på att hyrbilarna nu hämtas ut i en annan byggnad än internationella ankomsthallen. Det går en shuttle dit. Flyger du inrikes så tror jag att det är gångavstånd.

5. svensteen

svensteen Ny medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Truch är ett bra hyrbils-alltetnativ i Nice. Dom möter upp i anlomsthallen, bilen utanför och man lämnar bilen på parkeringen och postar nyckeln. Dessutom bättre priser än övriga hyrförrtag.

6. claire22

claire22 Medlem

ytterligare en fråga....är det ok att köra in i italien med bil hyrd i frankrike ?tänkte turista lite där också men blev tveksam om det är tillåtet att köra från land till land...

7. Palle Kuling

Palle Kuling Medlem

Ska inte vara några problem, har själv hämtat ut en hyrbil i Nice och lämnat i Italien.

8. Jag har landat i Nice många gånger efter 12. Om jag förbetalar bilen så ber jag bara dem lägga nyckeln till bilen i informationen. Jag hyr från Sixt.

9. Kris

Kris Medlem

Land:
    Danmark Danmark
    Har också hyrt i Nice och kört över gränsen in till Italien utan problem.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!