Senaste nytt

Hyrbil från New York till San Francisco

zlatan

Medlem
Skall själv hyra bil 5-13/6 i Miami.

Har alltid hyrt av Hertz eftersom de kunnat ta bort under-age fee (är 23) och lagt till extra förare gratis som #1 Gold. Nu är det så att jag är en hyra ifrån att bli Platinum hos Sixt. Därför har de blivit intressanta att titta på.

Har följande erbjudanden:

Hertz

FFAR - Chevrolet Tahoe el. liknande

3974kr


Sixt

FFAR - Chevrolet Suburban el. liknande

3066kr


Som ni ser, så skiljer det nästan 30% fastän jag för tillfället är Gold hos Sixt. Vet ni om Sixt lägger på underage fee i efterhand? Tillåter de additional drivers gratis m. Platinum? Har ingen koll på detta eftersom det i normala fall är företaget som sköter all bokning åt mig.

Anledningen till att jag placerar inlägget i denna tråd är att jag 2 veckor efter skall köra just NY - SF.
 
Last edited:

kexxcream

Medlem
Lite OT, men när man ska spendera 33 dagar i USA och vara på en hel del hotell, vilket rekommenderar ni att man ska satsa på? Har guld på Best Western nu och funderar på att köpa 200 aktier för Club Carlson.
 

agehall

Medlem
Beror helt på var du ska vara då hotellutbuden varierar en hel del. Radisson är inte så stort i USA än, så det är nog inte ett bra alternativ.
 
Här kommer en länk till StatusMatcher | Travel Like a Champ!, här kan du kolla om du inte kan status matcha ditt Best Western till en del andra hotellkort, jag gillar Holiday Inn kedjan, ofta rent och fräscht, frukost ingår, och inte alltför dyrt. Hilton är också väldigt bra dock ibland lite dyrare och inte allt för ofta att frukost ingår. På Hilton kan du dock om dom har promotionkampanj, kolla första gången du checkar in hos dom, få guldkort efter 4 nätter inom 30 dagar (tex) kan vara värt en del, du får då om det finns på hotellet tex gratis frukost och ofta uppgradering av rummet. På vår senaste road trip körde vi nästan bara Holiday Inn och fick ihop en massa poäng med mycket hjälp av promokoder också, vilket gör att vi skulle kunna med lite planering bo uppåt 10 gratisnätter efter att ha bott ca 35 nätter på Holiday Inn under den resan. Club Carlson varierar väldigt mycket i standard, är ju inte bara Radison utan Country Inn som är lite mindre hotell, ofta helt ok, men kan ibland vara väldigt slitna och tråkiga och ofta ingår frukost. På Best Western, Holiday Inn har du ofta tillgång till tvättmaskiner så att du själv kan tvätta, vilket vi uppskattade mycket på vår road trip. Ha en skön trip!
 

agehall

Medlem
Beror helt på var du ska vara då hotellutbuden varierar en hel del. Radisson är inte så stort i USA än, så det är nog inte ett bra alternativ.

Bara storstäder alltså. Jag skulle satsa på någon av de stora kedjorna. Hilton, Hyatt, Mariott och SPG ger dig alla bra möjligheter och du kan nå status relativt enkelt hos dem alla genom stays.
 

JacobGBG

Medlem
Lite OT, men när man ska spendera 33 dagar i USA och vara på en hel del hotell, vilket rekommenderar ni att man ska satsa på? Har guld på Best Western nu och funderar på att köpa 200 aktier för Club Carlson.

Såg detta lite sent, men jag skulle ringa Marriott och be om en Gold challenge vilket innebär att du får logga tolv nätter inom 90 dagar så får du Guld status samt guld under challenge perioden = grattis frukost + lounge tillträde.
 

kexxcream

Medlem
Såg detta lite sent, men jag skulle ringa Marriott och be om en Gold challenge vilket innebär att du får logga tolv nätter inom 90 dagar så får du Guld status samt guld under challenge perioden = grattis frukost + lounge tillträde.

Mycket bra tips, ska ta och slänga iväg ett mail till dem och höra vad de säger. Har nu fixat Club Carlson Gold och Best Western Diamond.
 
Toppen