Senaste nytt

Hyra traveltab med Avis, är det värt det?

D_B

Medlem
Hej,
Har 10 dagar i Miami med familjen nästa månad. Vi kommer spenderar en hel del tid i bilen och åka runt Florida. Avis erbjuder traveltab http://traveltab.com
Unlimited surf och international samtal + GPS för 22 dollar / dag. Är det värt pengarna? Vill helst slippa roaming charges. Någon som har provat och har feedback? Tacksam för er input
 

ldmnt

Medlem
Hej,
Har 10 dagar i Miami med familjen nästa månad. Vi kommer spenderar en hel del tid i bilen och åka runt Florida. Avis erbjuder traveltab http://traveltab.com
Unlimited surf och international samtal + GPS för 22 dollar / dag. Är det värt pengarna? Vill helst slippa roaming charges. Någon som har provat och har feedback? Tacksam för er input

Inte testat traveltab, men kan rekommendera att köra egen mobil med google maps, gå in på första bästa AT&T och köpa 30 dagars simkort inkl nationella samtal och 10gb surf för $60. Räckte utmärkt för oss.
 

agehall

Medlem
Tveksamt. Det blir ju uppåt $200 för hela resan. För det kan du lätt köpa Navigon (eller annan valfri GPS-app) och ladda ner de kartor du behöver.

För att få tele/datatrafik så finns det lokala SIM-kort att köpa som kostar betydligt mindre och har du Telia så kan du använda deras tjänst (som jag inte kommer ihåg vad den heter) för att få data och tele till samma pris som hemma mot en kostnad på typ 200kr.
 

palmen

Moderator
Inte testat traveltab, men kan rekommendera att köra egen mobil med google maps, gå in på första bästa AT&T och köpa 30 dagars simkort inkl nationella samtal och 10gb surf för $60. Räckte utmärkt för oss.
Med T-mobile finns det ett "turistpaket" man kan köpa som kostar 30$ och man får 3gb med surf och gratis samtal/sms. Är giltigt i 21 dagar bara och går inte att förlänga, men man kan köpa nytt kort. Är nog en bättre deal.
 

ldmnt

Medlem
Med T-mobile finns det ett "turistpaket" man kan köpa som kostar 30$ och man får 3gb med surf och gratis samtal/sms. Är giltigt i 21 dagar bara och går inte att förlänga, men man kan köpa nytt kort. Är nog en bättre deal.

Kan vara, jag värderar dock 10gb surf mer än telefon/samtal :) AT&T:n är giltig i 30 dagar och även den gratis samtal/sms.
 

palmen

Moderator
Kan vara, jag värderar dock 10gb surf mer än telefon/samtal :) AT&T:n är giltig i 30 dagar och även den gratis samtal/sms.
Absolut, 3 gb surf klarar jag mig personligen på i 10 dagar om man nyttjar wifi på hotell mm.
Med T-mobile kan man ju köpa 2 paket för samma kostnad om det skulle ta slut, allt beror som sagt på vilka behov man har och vilket paket som passar bäst.
 

RickardG

Medlem
Jag brukar köra med en 4G/Wi-fi router (ICA Maxi 499kr) i kombination med Zipsim. 15-40 USD beroende på datamängd. Det går att hitta bättre pris per GB med andra varianter som beskrivits ovan, men jag tycker det är skönt att allt redan är ordnat innan man landar och att det bara är att köra igång. Sen räcker datat längre än man tror om man bara ska surfa och använda GPS/kartor. Skönt också att hela familjen kan koppla sig till pucken.
 

sembl

Medlem
Du har annars Tmobiles $3 per dag med fri surf och samtal sms etc som jag anvande mig av. Bara tex att ladda med $15 for 5 dagar etc etc
 

agehall

Medlem
Du har annars Tmobiles $3 per dag med fri surf och samtal sms etc som jag anvande mig av. Bara tex att ladda med $15 for 5 dagar etc etc
Nix, det finns inte längre tyvärr. Det är bara vi som redan har det som kan fortsätta köra med det. Tyvärr är det numera inte heller fri surf utan det är bara 200MB/dygn.
 
Toppen