Hyra hund i Tokyo?

Diskussion i 'Resmål & visum' startad av Matsson, 31 Augusti 2013.

1. Matsson

Matsson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Höstresan närmar sig. Herr Matsson med hustru och 14 årig dotter. Asiana First via FRA till ICN och NRT.
    Kravet för denna resa från dotter är självklart att hyra hund och gå på kattcafe som tydligen samtliga japaner roar sig med på helgerna(bortsett brännvinsdrickning) Vi skall såklart bo på bra ryokan i Kyoto inkl. keskei middag samt åka till Hiroshima från Kyoto över dagen. (valuta för japan railpass). Dock har vi 6 dagar i Tokyo.
    Är det någon på detta allvetande forum som tidigare hyrt hund någonstans i Odaiba området?(vi bor på Conrad)
    Om inte, kommer jag med en klargörande rapport för den intresserade där jag rankar olika hunduthyrningsföretag från 1 till 10.........
    Jag har sökt på nätet och hittat flera uthyrare, dock på japanska som inte är min paradgren. Jag förstår dock att kostnaden för två timmars hyra motsvarar ungefär vad det kostar att KÖPA hunden här hemma.
    Icke förty, då jag lovat dotter att vovve skall hyras at any cost är jag evigt tacksam för tips.
    Tripreport från promenad med jycke garanteras.

Matsson

Last edited: 31 Augusti 2013
    2 personer gillar detta.
  2. wheaa

wheaa Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Låter som att du har Sveriges mest bortskämda dotter? :) kan du inte låna en i sverige och ta med istället?

2 personer gillar detta.
  3. Chrille

Chrille Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Allvarligt? Är det detta som händer när dom vuxit ut Tamagotchi?

4. Matsson

Matsson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Riktigt så illa är detta inte. Dock är det kul att göra något på nytt ställe som man som turist vanligtvis aldrig gör.
    Hunduthyrning är tydligen bra business i Tokyo då många fastigheter förbjuder hyresgäster att ha husdjur.
    Kan vara kul at som enda turist lyckas hyra hund två timmar och promenera i nån park....
    Dotter står säkert ut även utan hyrvovve, men det vore helt klart en kul grej!!!!

5. Dagens mest oväntade tråd.

11 personer gillar detta.
  6. Matsson

Matsson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Detta leder säkert till att hunduthyrning i olika städer blir ett eget forum...........

7. Hund på ett kattcafé?

Är det bara jag som tycker att det är lite udda? :rolleyes:

8. Patrik

Patrik Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Livat om inte annat, kanske därför dottern är så på. :rolleyes:

9. charlesswe

charlesswe Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    I can see it from here...

"Daddy, I don't care about the caviar or the Krug onboard, the attentive Asian service or the 2 meters of legroom, just make sure I have one of those handbag-sized loaner dogs when I land".

Just imagine what a guy will have to go through to date her in a couple of years...

Still, could be worse:

japan_11.jpg

5 personer gillar detta.
  10. Det ser ut som man kan låna/hyra (det framgår inte om några priser) hund på Pet Plus i AquaCity Odaiba.

Webbsida på japanska: ペットプラス アクアシティお台場CatPlus

Karta på Google Maps

Provning av hundpromenad
    • Öppettider: 11:00-16:00 (ej bokningsbar)
    • Öppettider under sommaren: 16:00-19:00
    • Det går inte låna ut hunden om hunden är sjuk.

Take out food för hundar
    Tokyo Family Guy - Expat Life in the Slow Lane: Pet Plus@Aqua City Odaiba

3 personer gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!