Senaste nytt

Hyra bil New York - Chicago 26 juni-9 juli - tips?

Maja

Medlem
Har tidigare hyrt via Holidayautos.se men fick upp ögonen att boka Avis och få Eurobonuspoäng och gratis andra förare etc så det har vi gjort de senaste åren. Har fungerat finfint.

Tittade nu när deras kampanj är men inser att priset då gått upp från ca 8200 till 9900 för exakt samma bilmodell och datum. :( Vet att priserna kan gå både upp och ner.

Att hämta ut bilen på Manhattan gör att kostnaden stiger upp till närmare 15k så planen var att hämta ut den i Jersey City.

Tips på vart jag bör göra fler prisjämförelse och se? Som det är nu ligger Holidayautos billigare, men då får jag betala för den andra förare, missar givetvis EB-poängen och ev. gratis uppgraderingsvoucher. (Vet inte riktigt om de kommer kunna uppgradera oss ändå, då vi behöver hyra antingen kategori V eller W).

Tar tacksamt emot tips och råd. Bättre upphämtningsställen som gör att priset går ner som ändå är smidiga att ta sig från Manhattan?

Bör jag titta på andra återlämningsställen i Chicago också för att dra ner priset? Eller ska jag bara gilla läget och acceptera att så här är det och betala och se glad ut. :)

Som sagt var, tar tacksamt emot alla tips och råd jag kan få!
 
När du har så gott om tid kvar skulle jag ha is i magen. Jag brukar vänta in kampanjer, som förra året då Avis gav 7000 EB-poäng för bilhyra. Men du har ju helt rätt i att det är bäst att hyra i Jersey, priset går ned väldigt mycket. Det går ju bra att ta en Uber dit. Det kostar ganska mycket att åka in till Manhattan och det är tråkigt att sitta i bilköerna.
 

Homer

Medlem
Du behöver inte nödvändigtvis använda SAS rabattkoder för att få gratis extraförare i USA med AVIS eller Budget.
förutsatt att denne uppfyller något av de här villkoren.

The following individuals, if 25 years of age or older and in possession of a valid driver's license, may drive the car with the renter's prior permission and are exempt from Additional Driver fees:

  • Renter's employer (while on company business);
  • Renter's fellow employee (while on company business
  • Renter's spouse or life partner.
  • Disabled renters who have completed the non-licensed renter form
Common Questions - Car Rental FAQ - Budget.com

Budget har en rabattkod för USA som fungerar bra ibland, här
Upp till 10% på hyrbil i USA & Kanada
 
Last edited:

Maja

Medlem
@LasseFoppa Det gjorde vi förra året. Deras nuvarande kampanj ger 5000 EB extra. Går ju alltid att boka och sedan boka av om priserna sjunker drastiskt.

@Homer Tack för tipset ang. extra förare hos Avis och Budget. Ska kolla in rabattkoden och se om det ger något mervärde i detta fall.
 
Toppen