Hyra bil i Oslo

Diskussion i 'Hyrbilar' startad av Cristoffer Cedergren, 22 Maj 2016.

1. Behöver en simpel hyrbil en dag i Oslo för att kunna ta mig en bit utanför stan. Kommer bo centralt från dagen innan och lämna Oslo med tåg samma kväll. Vilken firma i Oslo/Norge brukar vara billigast? Hertz vill ha över tusenlappen och jag är ju van vid OKQ8:s 299 kr/dygn.. Tacksam för tips!

Last edited: 22 Maj 2016
  2. jonten

jonten Medlem

Cristoffer Cedergren gillar detta.
  3. Tack, lättast att ta sig till och hämta ut på Gardemoen eller på Østre Aker vei?

4. fcx

fcx Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ett varningens ord om hyrbil på Gardemoen. Jag har aldrig sett något ställe som är så petiga med skador som de är där. Bilen kan se helt fläckfri ut vid en normal kontroll men ändå ha tio registrerade skador. Har gällt alla bolag jag teatat där.

5. jonten

jonten Medlem

Den passar jag på, Gardemoen lär säkert kosta en slant att ta sig till. Google maps finner säkert enklaste bussen.

6. In_Sweden

In_Sweden Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Åker du med ett vanligt NSB tåg så kostar det 92NOK per väg tror jag.
    Men om man ska fram och tillbaka så får det vara betydligt billigare för att man ska tjäna på det.

7. AABack2ARN

AABack2ARN Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det tar ju dessutom lite tid att ta sig fram och tillbaka till flygplatsen

8. Precis, så några tips på billiga hyrställen i Oslo S? Kommer ha lite ont om tid så...

9. AABack2ARN

AABack2ARN Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Min första tanke var att "är det inte smartare att ta taxi", men sedan kom jag på hur j*a dyrt taxi troligen är i Norge :(

10. Nemo

Nemo Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det var ju det här med att boka via en agent, men när det fungerar kan det vara billigare. Kolla upp Keddy by Europcar, hyr via exempelvis Rentalcars.com. Ev direkt via Europcar.no. Du hamnar dock runt 750 NOK/dygn.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!