Senaste nytt

Hyr från Hertz tjäna 5.000 poäng och chans att vinna 25.000

Bryant

Medlem
Hertz vill inte ge mig mina 10000p. De hävdar att jag inte använt mig av PC. Jag hävdar motsatsen. Vi får se vad som händer.
 

Bryant

Medlem
finns det inte i bokningsbekräftelsen?

Nej. Jag hittar det inte där. Står endast Eurobonus Diamond, dock så fick jag svar idag från Hertz att de för över 5000x2. Krävdes 3 mejl.

Thank you for giving us the opportunity to review this matter. We value your business and hope that we will be able to serve you in the future.
 

Samosaguas

Medlem
Hertz gav med sig enkelt denna gång. Hoppas poängen kommer in snart!

Dear Samosaguas,

Thank you for contacting us. I appreciate the opportunity to review your concerns.

I have processed the manual frequent traveler credit as you requested. Please allow 4-6 weeks from this date for SAS to have time to post the miles/points/credit to your account. When posted, it should show up on your statement listed by the rental pick-up date.

We appreciate your business and look forward to serving your future car rental needs.

Yours sincerely,

Brenda
Snart gått ytterligare 6 veckor och inga poäng på kontot ännu. Avvaktar tills det gått exakt 6 veckor innan jag mejlar igen. Uselt skött...
 

PILOTEN

Medlem
Om du tex valde tjänsteresa istället för privat i bokningen så försvinner PC kod etc och du får ett litet meddelande om det vid bokningen som är lätt att missa. Då blir det bara 500 istället för 5000. Jag tror jag gjorde det misstaget första gången men fick efter samtal med en trevlig Hertz medarbetare det korrigerat.

Andra gången kom de med i bokningen så nu hoppas jag poängen kommer.
 

Samosaguas

Medlem
Detta verkar inte ta slut. SAS hävdar att poängen inte förts över från Hertz och Hertz hävdar att poängen visst har förts över. Så klart vill ingen ta ansvar för detta. Så här skriver Hertz:

Dear Samosaguas:

Thank you for contacting us. I appreciate the opportunity to review your concerns.

According to our system, rental XXXXXXX was processed for 5000 points/miles. Please contact the SAS Customer Service Center for additional posting information. It should show up on your statement listed by the rental pick-up date, 05-05-17.

Frequent traveler miles/points/credits are posted to your account by your frequent traveler program, not by Hertz.

XXXX XXXX XXXXX, XXX SK XXXXXXXX 4500
XXXX XXXX XXXXX, XXX SK XXXXXXXX 500

We appreciate your business and hope you continue to use Hertz for all your car rental needs.

Yours sincerely,
Brenda

Vad ska man göra? Bäst att ligga på Hertz eller SAS igen?
 

Homer

Medlem
Detta verkar inte ta slut. SAS hävdar att poängen inte förts över från Hertz och Hertz hävdar att poängen visst har förts över. Så klart vill ingen ta ansvar för detta. Så här skriver Hertz:

Dear Samosaguas:

Thank you for contacting us. I appreciate the opportunity to review your concerns.

According to our system, rental XXXXXXX was processed for 5000 points/miles. Please contact the SAS Customer Service Center for additional posting information. It should show up on your statement listed by the rental pick-up date, 05-05-17.

Frequent traveler miles/points/credits are posted to your account by your frequent traveler program, not by Hertz.

XXXX XXXX XXXXX, XXX SK XXXXXXXX 4500
XXXX XXXX XXXXX, XXX SK XXXXXXXX 500

We appreciate your business and hope you continue to use Hertz for all your car rental needs.

Yours sincerely,
Brenda

Vad ska man göra? Bäst att ligga på Hertz eller SAS igen?


Det är naturligtvis Hertz som ska kontakta SAS som i sin tur kollar att poäng med den referensen verkligen satts in på ditt konto
de måste ju ha en kontaktperson för sådant, Avis har ju det, annars finns det väl inget alternativt än klaga hos SAS
och citera vad Hertz skrivit

Jag fick ett nästan identiskt svar från Sixt som vägrade göra något mer,
det slutade med att jag fick 500 poäng i goodwill från SAS (vilket var vad som saknades).
 

PILOTEN

Medlem
Det är naturligtvis Hertz som ska kontakta SAS som i sin tur kollar att poäng med den referensen verkligen satts in på ditt konto
de måste ju ha en kontaktperson för sådant, Avis har ju det, annars finns det väl inget alternativt än klaga hos SAS
och citera vad Hertz skrivit

Jag fick ett nästan identiskt svar från Sixt som vägrade göra något mer,
det slutade med att jag fick 500 poäng i goodwill från SAS (vilket var vad som saknades).


I mitt fall kontaktade Hertz SAS och SAS satte sedan in poängen. Men jag hade ingen direktkontakt med SAS.
 
Toppen