Senaste nytt

Hyggligt pris på bubbel denna vecka på London City Airport

Kricka

Medlem
With Christmas just a week away it will be your last chance to take advantage the Aelia Duty Free
champagne offer, available until 23 December 2012.

20% off Bollinger Special Cuvee Brut (75cl) - only £27
20% off Bollinger Special Cuve Brut 2 pack (2 x 75cls) - only £53.30
 

sembl

Medlem
Bollingern tog de 2 för £50 på heathrow i torsdags. Passa på att handla för mer än £150 så får du £10 rabatt dessutom i worldofduty.
 

Palazzi

Medlem
Min syster påstår att Black Velvet dyker upp på menyerna i London runt juletid. Jag har inte provat det själv, men hon säger att det är gott.

Har jag aldrig hört talas om....men låter riktigt bra! Tyvärr har jag druckit upp all stout i jul, så kan inte testa nu :(

Ska inhandla imorgon, eller så försöker jag beställa en på krogen ikväll (antar att jag bara får en frågande blick tillbaka)
 

Homer

Medlem
Last edited:

Palazzi

Medlem
Jag ser fram emot en recension.

Nu är den testad! Smakade både med riktig champagne och även en sötare prosecco....

Tycker nog att blandningen blir bättre med en något fruktigare/sötare prosecco. Det gav bättre kontrast mot den något bittra smaken av en riktigt mörk porter.

Med den torra champagnen blev drinken som två separerade drinkar... Allt skiktade sig och man fick först i sig den torra champagnen, och sen kom en kraftig eftersmak av porter.

Kan helt klart rekommendera Prosecco & Porter! Tycker det var en trevlig blandning, även om G&T förblir favoriten :)
 
Toppen