Senaste nytt

Hyatt statusmatchar igen

drW

Medlem
Vad är ett "amerikanskt program"? Jag har Diamond på Best Western och de tycker jag är amerikanska nog men de fick jag inte någon matchning mot...
Ja det är ju en luddig definition. CC känns ju också delvis amerikanskt. Men jag tror de menar de som är stora på den inhemska marknaden och då blir det väl HH, IHG, Starwood, Marriott. Rezidor har väl många hotell i USA men uppfattas väl där ofta inte som ett premiummärke. Lika med BW.
 
Ja det är ju en luddig definition. CC känns ju också delvis amerikanskt. Men jag tror de menar de som är stora på den inhemska marknaden och då blir det väl HH, IHG, Starwood, Marriott. Rezidor har väl många hotell i USA men uppfattas väl där ofta inte som ett premiummärke. Lika med BW.

Fick svar på mailet från dem.

Thank you for contacting Hyatt Gold Passport and your interest in our Trial Tier membership offer.



Currently, we have a Diamond trial membership offer, in which you can receive Diamond status. Simply provide a copy of a current competitive hotel statement that reflects comparable top tier status within that program with stay activity. Comparable competitor tiers to Hyatt Gold Passport Diamond include:



Hilton VIP or Hilton Diamond VIP

Marriott Gold or Marriott Platinum

Priority Club Platinum

Starwood Platinum Preferred Guest


I look forward to your reply.
 

Glenn E

Medlem
För övrigt har ju Platinum sina fördelar också eftersom man får bättre pris om man har det.
Jag har HHG och har varit Hyatt Diamond i några år tidigare.
Jag ska också försöka.
Det ska bli spännande att se vilket resultat jag får.
 

bL0m

Medlem
Fick mail idag, är Hilton Guld.

"Dear Mr. Blom,

Congratulations! You have now been upgraded to our Diamond Tier status which is valid through February 2017. As a Diamond member, you will be instantly recognized as one of our valued guests at any Hyatt worldwide."
 
Toppen