Senaste nytt

Hyatt Diamond Suite Upgrade-tråden

HON-II

Medlem
Ouch, da galler det att boka in en hel del natter framover. Ar det sa att jag kan applicera mina vouchers pa stays efter den 29 feb sa lange jag bokar dem (och applicerar uppgraderingen) innan detta brytdatum?

Ja, det går bra att använda Dina vouchers för stays efter den 29 feb, så länge Du bokar och använder Dig av vouchern innan februari-deadlinen. Jag har gjort så några gånger, och det har aldrig varit ett problem.

Ordnade du din Regency Exec Suite genom att ringa till Hyatt's helpdesk eller direkt till hotellet? Om man nu ska boka in stays framover till man ju maxa sina chanser att fa en sa bra uppgradering som mojligt..

Jag fixade den, när jag var vid hotellet. När Du har ringt in och bokat en svit via helpdesken, är bara en svit bokad. Hotellet bestämmer naturligtvis vilket rum Du får i slutändan. Om Du inte bokar det billigaste standardrummet för uppgradering till en svit, är det min erfarenhet att hotellet brukar vara generösare. Gäller även andra hotellkedjor.....
 

ahh

Medlem
Något off topic men på ämnet Grand Hyatt. Ska bo på Grand Hyatt Berlin i helgen. Bokat ett vanligt standardrum genom Hotels (en rewardnatt). Hur ser möjligheterna ut att lösa en uppgradering utan status? Finns det ex. cash upgrade på plats? Någon som isf vet vad det kostar (och om det är värt det)?
 

johhenrik

Medlem
Se där... Jag svarade dem att jag inte riktigt såg poängen med Hyatt Platinum som Royal Ambassador. Efter 10 dagar dök det upp ett svar som sa att de uppgraderat mig till Diamond. :)

Hyatt_Gold_Passport_-_Account_Detail.png
 

Per N

Medlem
Jag har precis blivit uppgraderad till Diamond (tack @JoHenrik). Om man bokar två rum, kan man uppgradera båda rummen genom att använda två DSU? I så fall, får det andra rummet förmåner så som Club access även om gästerna i det andra rummet inte har status?
 

pswe

Medlem
Har inte använt Hyatt särskilt mycket tidigare, men blev matchad till Diamond genom kampanjen nyligen. Är mycket imponerad av deras bemötande hittills. Ringde för att använda DSU på två bokningar i april, inga problem och fick båda bekräftade redan i luren. En kombination av ett företagsavtal jag kan använda och DSU kommer leda till en Suite på Tokyo Park Hyatt när körsbären blommar...för 20% av ordinarie pris.
 

staff

Medlem
Fick nyss en DSU applicerad (ett tips ar att PMa "Gold Passport Concierge" pa Flyertalk.com) pa en 3-nattersbokning i en Park Suite pa Park Hyatt Siem Reap i slutet av mars. Har nu anvant 3 av mina 4 DSUs. En kvar innan tiden gar ut i slutet av feb!
 

RonnieK

Medlem
Jag har statusmatchat 2014 samt gjorde en 12-natts challenge 2015 och har således fått totalt 8 st DSU som använts enligt följande:

Grand Hyatt Berlin - Grand Suite (3 nätter)
Grand Hyatt Kuala Lumpur - Grand Suite (4 nätter)
Hyatt Regency Kuantan - Regency Suite (7 nätter)
Grand Hyatt Erawan Bangkok - Grand Suite (5 nätter)
Andaz West Hollywood - Andaz Suite (4 nätter)

Framtida reservationer under 2016, samtliga med Club access som täcker frukost och "fika" i.o.m. att jag ramlar ner till Platinum-nivå i mars:

Grand Hyatt Dubai - Grand Suite (7 nätter)
Grand Hyatt Tokyo - Grand Executive Suite (5 nätter)
Hyatt Regency Guam - Regency Suite (7 nätter)

Nu får vi bara hoppas att Hyatt matchar eller kör challenge igen under 2016 då sviter och Club-access börjar bli en vana :)
 

HON-II

Medlem
Kan jag boka ett rum åt någon annan och sen applicera min Suite upgrade? Någon som vet?

Ingen som vet hur det ligger till med detta?

Har aldrig hört talas om detta, men tror att det kan bli svårt. Vouchers är personliga. Det är möjligt att Du kan kring-gå detta genom att göra bokningen i Ditt och companion's namn och sedan väldigt kort innan check-in ringa och säga att Du har fått förhinder, men att Din "companion" kommer....
 
Toppen