Senaste nytt

Hvordan er det perfekte amenity kit?

Erik M

Medlem
Intressant att så många här tycker själva kitet kan skippas! Själv vill jag gärna ha det.

Perfekt är om det ingår pyjamas. Räknas det inte till kitet så tycker jag:
Nån slags moisturiser
Öronproppar
Tandborste+tandkräm

Som bonus är det nice to have:
Parfym
Strumpor eller hellre tofflor. Det för att kunna gå till toaletten.

Ögonmask klarar jag mig utan. Rakgrejer likaså.

Men sen är det ju kul med överraskningar eller nåt lite udda! Plackers gillar jag. Nån sorts våtservett! En tandvänlig tuggtablett? Ögondroppar!
 

kaktusen

Medlem
Amenity kit tycker jag är trevligt som en souvenir men inte mer. Trevligt att ge bort men inte något jag har användning för. Under senaste resan med F till Asien med Lufthansa och Thai samlade jag på mig fem kits som jag gav bort. Jag tycker att PJ som man får är trevligt. Det är det enda som jag använder hemma.
 

Senator

Moderator
Som allt annat är det spännande första 10 gånger kanske, sedan blir det mindre intressant.

Tar med mig Förstaklassgrejerna som jag sedan ger bort. Tror @vega var nöjd med sitt kuvert som kom i posten från min senaste resa med Swiss.

PJs tar jag med hem, men efter ett tag skickar jag dessa till Myrorna. Nu har jag "bara" 5 kvar hemma. Den ända lite äldre jag har kvar är en snart 10 år gammal Christian Lacroix från Air France
 

nota bene

Medlem
Jag tycker om PJ då man slipper ta med. Och att sova i kostym är sådär bekvämt.

Bra tandborste och bra tandkräm (tänk SAS!?!) är trevligt om man glömt det. Alltför ofta är tandborsten av kass kvalitet och då kan jag lika gärna vara utan.

Rakhyvel, ögonmask och proppar är bra. Räcker med att allt är online demand för mig, men viktigt att det finns.
 
Toppen